یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» ساخت و ساز » بهترین روش بازسازی منزل
بهترین روش بازسازی منزل
ساخت و ساز - نمای ساختمان

بهترین روش بازسازی منزل

آذر 19, 1402 10189

بهترین روش بازسازی منزل

بهترین روش بازسازی منزل | بازسازی منزل امری جذاب و پر درآمد برای هر منزلی است. در حال حاضر افراد با بازسازی منزل به نتیجه ای عالی دست می یابند. به دلیل افزایش تخصص و مهارت متخصصان در انجام بازسازی منزل و با وجود تکنولوژی جدید و پیشرفته بهترین عملکرد ها برای بازسازی منزل انجام می شود تا کارایی و جذابیت منزل افزایش یابد.

امروزه وقتی که نام بازسازی منزل را می شنویم ، گمان می کنیم این کار فقط برای جذابیت و زیبایی منزل انجام می شود. اما اهداف دیگری نیز برای این کار وجود دارد که با بازسازی منزل می توان به هر یک از آن ها رسید مثل افزایش استحکام منزل که مهم ترین آن است ؛ اما نکته ی بسیار مهم این است که انجام این پروسه نیازمند مهارت و تخصص بالایی در این زمینه دارد تا فرایند بازسازی خانه به خوبی انجام شود.

در ادامه میخوایم به انواع روش های اجرای باز سازی منزل بپردازیم. بازسازی ساختمان می تواند به یکی از شش روش نام برده شده ی آن صورت گیرد. شما می توانید با توجه به نیاز ساختمان و منزلتان و نظر متخصص بازسازی ، یکی از روش‌ های بازسازی منزل زیر را انتخاب کنید : ابزار نیوز

  1. بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی
  2. بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری
  3. بازسازی حفاظتی خانه
  4. بازسازی سبکی
  5. پاکسازی سبکی
  6. بازسازی تکمیلی

برای بازسازی منزل از کجا شروع کنیم ؟

اما سوال بسیار مهم که اکثرا درگیر آن هستند ، این است که بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ اگر بازسازی شما فقط مربوط به بخشی و محدوده ی مشخصی از خانه ی شما است. مثلا : آشپزخانه ، سالن پذیرایی و … . بنابراین پس از مشخص شدن محدوده ، تغییرات قسمت مورد نظر شروع می شود. اما اگر بازسازی محدود به محلی مشخص نیست ، می توانیم با توجه به خواسته ای که از بازسازی داریم اولویت بندی مراحل ان را شروع کنیم. استحکام و کاربردی بودن ساختمان نشانه ی عمر و بقای آن سازه است. بنابراین در ابتدا می توانیم از مقاوم سازی و پایدار کردن ساختمان شروع کنیم و سپس به مراحل دیگر مانند تغییر در ظاهر و … بپردازیم. راه اندازی هایپر مارکت

تخریب، اضافه کردن ، تاسیسات ، سقف ، کف ، دیوار ها ، تعمیر و تعویض ، طراحی نمونه ای از مراحل بازسازی منزل و ساختمان است.

بازسازی آرکئولوژیک یا مرمت علمی

بهترین روش بازسازی منزل
بهترین روش بازسازی منزل

یکی از چندین روش بازسازی ساختمان بازسازی آرکئولوژیک است. بازسازی آرکئولوژیک که نام دیگر آن مرمت علمی است ، یک روش قدیمی برای بازسازی منزل محسوب می شود. در واقع این روش بازسازی منازل در اکثر موارد برای مرمت بنا های معروف تاریخی است. و خیلی کمتر برای بازسازی ساختمان های مسکونی استفاده می شود. دریافت وام مسکن برای بازسازی و تعمیرات

  • مصالح و ساخت غیر استاندارد

احتمال به کار گیری مصالح ساختمانی غیر استاندارد و بی کیفیت در ساختمان‌ هایی که مدت طولانی از ستخت آن می گذرد و یا قدیمی‌ تر هستند بسیار زیاد است ، بنابراین امکان استفاده از این نوع بازسازی در این نوع اماکن رایج تر است.

  • فرسودگی

افزایش طول عمر یک سازه ، فرسودگی ، کهنگی و آسیب به عناصر ساختاری منزل ، باعث می شود نیاز به بازسازی آرکئولوژیک در این سازه ها افزایش پیدا کند.

  • عایق صدا و رطوبت

احتمال وجود این مسئله که در برخی ساختمان‌ ها از عایق صدا و رطوبت هوا استفاده ای نکرده باشند بسیار زیاد است. این مسئله بنا بخاطر استفاده ی زیاد و اتلاف انرژی نا خوشایند است ، پس یکی از علت‌ های مهم که باعث خوشایند شدن این روش بازسازی می شود همین علت است.

بهترین روش بازسازی منزل

  • گرمایش و سرمایش

سیستم های گرمایش و سرمایش منزل های قدیمی پس از مدتی خراب می شوند و از کار می افتند. یا این که از ابتدای ساخت چنین سیستمی را برای ساختمان در نظر نگرفته اند.

  • تاسیسات

سیستم های برقی ، لوله کشی ناکافی و یا قدیمی و فرسوده در ساختمان ها ، باعث می شود احساس نیاز به بازسازی علمی افزایش پیدا کند.

  • بازسازی مستعد

مشکلاتی وجود دارند که وجود آن باعث می شود در طول سالیان طولانی برای پی ساختمان‌ اتفاقات نا خوشایندی رخ دهد ، پس به همین علت ساختمان رو مستعد بازسازی می کنند.

  • بازسازی فاجعه

برخی از ساختمان‌ ها بر اثر فاجعه هایی مانند آتش‌ سوزی یا اتفاقاتی که ممکن است برای خانه پیش بیاید ، آسیب صد در صدی نمی بیند و کامل از بین نمی روند. بلکه نیاز به مرمت و بازسازی پیدا می کنند. چنین ساختمان‌ هایی نیاز دارند به روش آرکئولوژیک مرمت سازی بشوند.

بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری

احتمالا اکثر منزل های بسیار قدیمی اگر صاحب‌ خانه مایل به انجام بازسازی باشد ، می توان آن ساختمان را به روش آرتیستیک بازسازی و مرمت کند. ساختمان‌ هایی که طول عمر و کار کرد زیادی را دارند احتمال این مسئله برایشان وجود دارد که مقاومت و استحکام منزل کاهش پیدا کند. اگر شما قصد دارید که منزل قدیمی خود را به یک متخصص بسپارید میخواین و یک منزل نو ساز و بازسازی‌ شده ی مدرن تحویل بگیرین ، احتمالا این روش برای شما بسیار مناسب و کاربردی است. انواع نمای ساختمان

سلیقه مرمت‌ کار

تفاوت بسیار مهم بازسازی آرکئولوژیک با بازسازی آرتیستیک در این است که در بازسازی آرکئولوژیک ساختار کلی ساختمان حفظ می‌شود ، اما در روش بازسازی آرتیستیک دست مرمت‌ کار برای تغییر و ساخت سازه ای جدید کاملا باز است. مرمت کار اجازه دارد در هر بخشی که نیازمند به مرمت کاری و بازسازی است ، تغییر ایجاد کند. بخش‌ هایی که از نظر مرمت کار باید تخریب شوند و قسمت هایی از منزل که لازم است به آیتم های آن اضافه شوند را بنا به نیاز ساختمان انجام دهد و اگه نیاز خانه را در این مسئله ببیند که ساختمان باید از نو ساخته شود باید منزل جدیدی خلق کند. در واقع در این روش مرمت‌ کار مانند یک هنرمند توانایی خلق یک اثر جدید و تازه را دارد.

اجرا توسط متخصص

اجرای این روش توسط یک فرد متخصص و به ویژه فردی که هنرمند است یکی از اصول خیلی مهم برای بازسازی به روش آرتیستیک است. این روش مانند سایر روش‌ ها حین عملیات چالش‌ هایی را به همراه دارد که بهتر است برای اجرای این روش از یک متخصص ماهر و کار بلد کمک گرفته شود.

رنگ‌ آمیزی در بازسازی آرتیستیک چگونه است ؟

تمیزی ، دقت و ظرافت بسیار بالا در رنگ آمیزی بازسازی آرتیستیک یکی از نکته های بسیار مهم و پر اهمیت در این روش است. زیرا همانطور که اطلاع دارید برای ساختن خانه‌ های قدیمی ، بیشتر از مصالحی مانند گچ و طرح هایی زیبا مانند آینه‌ کاری‌ ها ، طاقچه‌ ها و یا منبت کاری‌ هایی استفاده می شود. بنابراین برای این کار باید حواسمان باشد تا با دقت و ظرافت بسیار بالا بدون آسیب زدن به بافت ، رنگ قبلی را از بین ببریم. سپس با یک رنگ ملایم ، روشن و خنثی تلاش کنیم تا رنگ تمام فضا یکدست شود. سنگ گرانیت نطنز

بازسازی حفاظتی خانه روشی برای بازسازی منزل

بهترین روش بازسازی منزل
بهترین روش بازسازی منزل

اگر چه بازسازی خانه‌ های قدیمی یکی از امور سخت و بسیار مهم است و به علت صرف زمان و هزینه بالا ممکن است چالشی پر استرس و اضطراب آور به نظر برسد. اما با کار هایی مثل برنامه ریزی مناسب و داشتن یک طرح منظم و کارشناسی شده می‌توان آن را به یک پروژه ی قوی و موفق تبدیل کرد.
نوسازی منزل در واقع شامل امور و کار‌ های سطحی مانند رنگ‌ آمیزی می‌شود. ولی بازسازی شامل اموری عمقی تر و عمیق‌ مانند تعمیر و تعویض سیم و لوله‌ کشی‌ ها و جا به جایی ، تخریب و یا ساخت دیوار‌ ها می‌شود. صاحبان منازل و خانه‌ های قدیمی و ویلایی معمولا متقاضی بازسازی هستند و به بازسازی روی می‌آورند. تا بهترین روش ها برای داشتن شرایط بهتر برای زندگی را در آن‌ جا فراهم کنند. در واقع باید گفت که خانه‌ های قدیمی به درجات مختلفی به تعمیر نیاز دارند که در این مورد دو اصطلاح بازسازی و نوسازی را مطرح کردیم.

بازسازی خانه باعث افزایش قیمت ساختمان ، استحکام ، زیبایی ، تغییر نقشه ی ساختمان ، و به روز شدن نما ساختمان می شود.

بازسازی سبکی ، روشی برای بازسازی منزل

به گفته ی چند نفر از اساتید بزرگ در حوزه ی مرمت به این نتیجه رسیده ایم که ، بازسازی سبکی یا نام دیگر آن آناستیلوز (Anastylosis) ، به معنای دوباره ساختن و یا باز سازی دوباره ی بنا های تاریخی فرسوده و فرو پاشیده در همان موضع و موقعیت قبلی و تبدیل آن به همان شکل اولیه ی بنا است.

در واقع هدف از انجام این روش و این نوع از بازسازی ، مرمت و دوباره سازی ، ترکیب و تطابق مجدد قسمت‌ های آسیب‌ دیده ، فرسوده و تخریب‌ شده است. انجام این روش از بازسازی باعث می شود. بنا ی اولیه را دوباره در قالب خودش اما تازه و جدید تر مشاهده کنیم. البته کاری که انجام آن بسیار اهمیت دارد این است که همه این‌ ها در صورتی انجام شود که قبل از شروع بازسازی باید یک سری اطلاعات درباره ی قسمت‌ های آسیب‌ دیده ی بنا پیدا کنیم. تا در حین بازسازی هیچ تغییری به صورت متفاوت از فرم اولیه بنا در انتهای کار ایجاد نشود. در غیر این صورت ، بازسازی سبکی روش مطلوب و نتیجه بخشی نخواهد بود. دکوراسیون داخلی

بازسازی تکمیلی روشی برای بازسازی منزل

این روش بازسازی یکی از ظریف‌ ترین انواع روش بازسازی است که نیازمند دقت بالا و توجه بسیار زیاد در حین کار است. معمولا در بیش تر منازل و ساختمان‌ های قدیمی و فرسوده ای که وجود دارند. از این روش برای بازسازی و احیای مجدد ساختمان‌ ها استفاده می شود.

مراحل انجام بازسازی تکمیلی

مراحل انجام عملیات بازسازی تکمیلی بدین صورت است که شما باید در مرحله ی اول خودتون رو به جای معمار اولیه تصور کنید. و متوجه شوید که در ذهن و افکار معمار چه ایده هایی رخ داده است. برای انجام این کار ، مطالعات بسیار زیاد از زمینه‌ ای که بنا در اون محیط شکل گرفته تا فرهنگ ، اجتماع و …. به شما کمک خواهد کرد که به آن دوره از زمان سفرکنید و شما خودتان را رو در نقش معمار اولیه ببینید.

اگر شرایط و توانایی تهیه کردن اسناد و مدارک منزل را از حالت و ویژگی های اولیه بنا به دست بیاورید ، ادامه کار ساده‌ تر خواهد شد.

در ادامه ، مهم ترین وظیفه شما بازسازی قسمت های از بین رفته محسوب می شود. فقط باید حداکثر مهارت و دقت و ظرافت را به کار ببرید ، زیرا کوچک‌ ترین اشتباه یا غفلت ، شما را از مسیر اصلی بازسازی تکمیلی دور می‌کند و به جای یک بنای اصیل و سنتی ، شکل و نسخه ی دومی از بنا را به شما تحویل می دهد.

بنابراین نکته ی بسیار مهم در هنگام اجرای بازسازی تکمیلی و مرمت بنا خانه ، حتما به این نکته توجه کنید که تغییرات شما نباید به قدری زیاد باشد که اصالت و شکل اولیه بنا از بین برود. ماربل شیت چست ؟ 

آیا در هنگام بازسازی می توانیم در خانه بمانیم ؟

نکته ای که در مورد بازسازی خانه که بصورت کامل وجود دارد این است که تمام خانه شما در حال بازسازی است. به همین خاطر ، به نظر نمی رسد که در اتاق خواب خود بتوانید استراحت کنید و به آشپزخانه خود دسترسی پیدا کنید. در حالی که تیم بازسازی دستشویی و پذیرایی شما را تخریب و بازسازی می کنند. پس نتیجه می گیریم که جواب این سوال خیر است ، احتمالاً مجبور هستید که خانه را برای چند هفته یا شاید حتی بیش از یک ماه خالی کنید.

بنابراین ، اگر زمان تعطیلات طولانی و زیاد تری پیش رو دارید یا برخی از برنامه های سفر را در این  مدت جای دهید ، این کار کاملاً با بازسازی خانه هم خوانی دارد. به افراد متخصص و با مهارت اجازه دهید تا در حالی که شما در جای دیگری ساکن هستید ، عملیات بازسازی را برای شما انجام دهند. بنابراین می توانید به یک پروژه ی کامل وبازگردانید.

هزینه بازسازی ساختمان چقدر است ؟

برای اینکه در هنگام بازسازی و یا حتی قبل از انجام عملیات باید از هزینه های لازم برای بازسازی خانه مطلع شوید. و پس از حساب و کتاب به سراغ تهیه کردن یک لیست جامع و کامل از قسمت‌ هایی که قصد دارید در آنجا بازسازی خانه را انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی محاسبه کنید. و مدت زمانی که هر کدام از این قسمت ها برای بازسازی و یا نوسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

البته یکی از مراحل مهم در روش بررسی هزینه بازسازی خانه های قدیمی این است که مشورت را نباید فراموش کرد. و کمک گرفتن از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌ های فرسوده بسیار ضروری و پر اهمیت است. هزینه‌ های لازم برای بازسازی خانه‌ های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود :

  1. هزینه خرید مصالح
  2. هزینه حمل و نقل زباله
  3. هزینه تعمیرات در صورت خواست شما
  4. هزینه تغییر دکوراسیون  در صورت نیاز شما
  5. هزینه مجریان ، پیمانکاران ، کارگران و نیروهای حاضر یدر پروژه بازسازی منزل

جمع بندی

در این مقاله یک سری از اطلاعات لازم که برای بازسازی منزل ضروری است. که شما در رابطه با دوباره سازی اطلاع داشته باشید ، ذکر شده است. این موارد شامل انواع روش های باز سازی ، این مسئله که کدام روش برای منزل شما مناسب است ، کدام منزل ارزش باز سازی دارد و مراحل باز سازی گفته شد. بازسازی و نوسازی منزل باعث می شود مقاومت و استحکام ظاهری و باطنی ساختمان افزایش یابد. در این مقاله به بررسی تفاوت باز سازی و نو سازی ساختمان نیز پرداختیم.

Avatar

ertaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت