یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» اقتصاد » بهترین روش دریافت انواع وام
بهترین روش دریافت انواع وام
اقتصاد

بهترین روش دریافت انواع وام

آبان 14, 1402 15376

بهترین روش دریافت انواع وام های بانکی

بهترین روش دریافت انواع وام های بانکی | از گذشته دور تا به امروز دریافت وام  یکی از مناسب ترین راه های رفع نیاز ، خرید وسایل و تجهیزات ، افزایش سرمایه و دیگر منظور های بوده است. از آنجایی که در اکثر مواقع فرآیند دریافت وام بسیار طولانی ، پیچیده و کسل کننده است افراد از ان دوری میکنند. بهترین روش برای دوری از مشکلات فرایند دریافت وام های بانکی و همچنین رفع نیاز و رسیدن به هدف خود ، پیدا کردن و استفاده از وام هایی با شرایط اسان تر است.  تا هم در مدت زمان کوتاه‌تری اعتبار بگیرید و هم موضوعاتی مثل ضامن ، چک ، پیش‌پرداخت و … شما را اذیت نکند. در ادامه به بررسی انواع وام ها و بهترین وام های بانکی  که نیاز به صرف زمان طولانی و ارائه مدارک زیاد ندارند میپردازیم. ابزار نیوز

وام بانکی چیست ؟

وام یا همان تسهیلات بانکی در واقع یک نوع قرض است که بانک در ازای دریافت مدارک و سود ، به درخواست کنندگان وام ارائه میکنند. این قرض و تسهیلات که یکی از راه های کسب درآمد بانک ها است ، در ازای دریافت مدارکی مانند فیش حقوقی ، گواهی کسر از حقوق ، سفته یا چک و ضامن از جانب بسیاری از بانک ها به افراد مختلف ارائه میدهند.

تقریبا بعد از گذشت یک ماه از دریافت وام ، شخصی که وام را دریافت کرده است موظف است مبلغ وام دریافتی را به علاوه سود از پیش تعیین شده از جانب بانک ، به صورت اقساطی به بانک برگرداند. در ادامه به بررسی انواع وام ها و بهترین وام های بانکی فوری خواهیم پرداخت. بهترین روش دریافت انواع وام

انواع وام های بانکی

هر یک از بانک های کشور وام های مختلفی را با شرایط و مدارک متفاوتی ارائه میدهند.  ویژگی‌هایی مثل میزان تسهیلات ، مدارک لازم ، مقدار اقساط ، نوع ضامن و نحوه اعتبارسنجی در هر بانکی ممکن است متفاوت باشد.

در ادامه بعضی از مهم‌ترین و بهترین روش های دریافت انواع وام بانکی و قرض الحسنه را مرور می‌کنیم :

وام قرض الحسنه و بهترین روش دریافت آن

بهترین روش دریافت انواع وام
بهترین روش دریافت انواع وام

یکی از رایج ترین و بهترین وام های بانکی ، وام و تسهیلات قرض الحسنه است. این وام برای کسانی مناسب است که قصد دارند مبلغ مشخصی را به عنوان قرض و با سود کم از وام دریافت کرده و آن را به صورت قسطی بازپرداخت کنند. وام های قرض الحسنه وام هایی هستند که بدون سود و با کارمزد 2 یا 4 درصد در انواع گوناگون معرفی و ارائه میشوند. از انواع وام قرض الحسنه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. وام تامین ابزار کار
  2. وام جهت رونق تولید
  3. وام ازدواج
  4. وام کمک هزینه تحصیل
  5. وام تعمیرات
  6. وام خرید خانه

میزان مبلغ و امتیاز وام قرض الحسنه

با تصمیم شورای پول و اعتبار در سال 1402 ، سقف وام قرض الحسنه ضروری با سپرده گذاری برای اشخاص حقیقی 3 میلیارد ریال یا 300 میلیون تومان ، و برای تسهیلات قرض الحسنه بدون سپرده گذاری مبلغ 500 میلیون ریال  یا 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بهترین روش دریافت انواع وام

مبلغ سقف فردی وام قرض الحسنه برای شرکت های حقوقی با سپرده گذاری برای تامین مالی و کسب و کارهای خرد و دانش بنیان مبلغ 7.5 میلیارد ریال یا 750 میلیون تومان با بازپرداخت و اقساط حداکثر 60 ماهه خواهد بود. همچنین سقف تسهیلات برای صنایع دارویی از 90 درصد به 200 درصد فروش سال قبل افزایش یافت و اخذ تسهیلات توسط شرکت های دارویی در آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان به 40 درصد سرمایه پایه بانک ها افزایش یافت. دریافت وام برای خرید سنگ اسلب الیگودرز

بهترین قرض الحسنه برای دریافت وام فوری

 

وام قرض الحسنه فرزند

وام فرزند و فرزندآوری ، ازجمله  بهترین تسهیلاتی است که بانک مرکزی ایران برای افراد در نظر گرفته است. بانک‌های مختلفی از طرف بانک مرکزی انتخاب می‌شوند و به نوزادانی که از فروردین سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند ، ارائه می‌شود. میزان این تسهیلات درحال حاضر و در سال ۱۴۰۲ به ترتیب فرزندان به صورت زیر است :

  1. اولین فرزند : ۲۰ میلیون تومان
  2. دومین فرزند : ۴۰ میلیون تومان
  3. سومین فرزند : ۶۰ میلیون تومان
  4. چهارمین فرزند : ۸۰ میلیون تومان
  5. فرزند پنجم و بیشتر : ۱۰۰ میلیون تومان

وام ازدواج و سریع ترین روش دریافت آن

بهترین روش دریافت انواع وام
بهترین روش دریافت انواع وام

بهترین روش دریافت انواع وام | وام ازدواج از جمله وام های بانکی است که دولت به منظور تسهیل امر و فرآیند ازدواج در نظر میگیرد. متقاضیان دریافت این وام میبایست ابتدا به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند و پس از دریافت تماس از جانب بانک با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک مراحل دریافت بانک و تحویل مدارک را طی کنند.

از آنجایی که وام ازدواج در میان دیگر تسهیلات بانکی کمترین سود در سیستم بانکی ایران را در اختیار دارد ، بسیاری از جوانان به دنبال دریافت این وام هستند. مقدار سود وام ازدواج با تغییرات سالانه ف معمولا 4 درصد باقی میماند اما دوره اقساط و باز پرداخت آن متغیر است. هرچند به خاطر بیشتر شدن مبلغ وام ازدواج در سال‌های اخیر ، زمان بازپرداخت آن در بیشتر بانک‌ها 10ساله محاسبه می‌شود.

مبلغ وام ازدواج برای سنین مختلف

بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی ، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با دوره بازپرداخت 10 ساله پرداخت کند. مبلغ وام پرداختی با سن زوج متقاضی در ارتباط است از این رو در ادامه به بررسی مبالغ قابل دریافت از وام ازدواج با توجه به سنین مختلف خواهیم پرداخت.

وام ازدواج در سال 1402 برای زوجین متقاضی که مرد کمتر از 25 سال و زن کمتر از 23 سال باشد ، 220 میلیون تومان و به طور کلی 440 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این تصمیم و بودجه به منظور تشویق و ترویج ازدواج در سنین پایین تر گرفته شده است. در صورتی که یکی از زوجین خارج از رده سنی مذکور باشند مبلغ وام دریافتی نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر مرد 25 سال سن دارد و زن 24 سال ، مرد در محدوده وام 220 میلیونی قرار میگیرد و خانم 180 میلیون تومان در مجموع این زوج 400 میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

برای دیگر زوج های خارج از قاعده پیشین که از فروردین 98 تا به حال وام ازدواج دریافت نکرده اند ، هر یک 180 میلیون تومان در کل 360 میلیوم وام ازدواج ارائه میشود. نکته قابل توجه این است که در تمامی موارد مذکور در صورتی که زن یا شوهر یا هر دو ، ایثارگر (یعنی جانبازان ، آزاده و فرزندان آنان و فرزندان شاهد)  باشند مبلغ وام ازدواج 2 برابر خواهد بود.

شرایط دریافت وام ازدواج 1402

شرایط لازم برای متقاضیان وام ازدواج در سال 1402 به شرح زیر است :

اولین شرط دریافت وام ازدواج داشتن تابعیت ایران است. از این رو وام ازدواجبه اتباع دیگر کشور ها پرداخت نمیشود. اما مشمول ایرانیان خارج کشور میشود.
یکی از مهم ترین شرایط متقاضیان دریافت وام ازدواج استفاده نکردن از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است. هر ایرانی تنها یک بار قادر به دریافت این وام است. این‌که فرد متقاضی قبلاً ازدواج کرده باشد برای دریافت وام معیار نیست ، اگر فردی در ازدواج قبلی خود وام نگرفته باشدهنوز مشمول دریافت وام است.
نباید بیشتر از ۲۴ ماه از زمان ثبت عقد زن و شوهر گذشته باشد. [البته همانطور که در بالا خواندید، باوجود تاکید ۲ ساله در متن قانون ، این امتیاز برای ازدواج‌های بعد ۹۸ وجود دارد که از وام جدید بهره‌مند شوند].

بهترین روش دریافت وام بانکی مسکن

بهترین روش دریافت انواع وام
بهترین روش دریافت انواع وام

یکی دیگر از تسهیلاتی که بانک ها به متقاضیان خود ارائه میدهندوام مسکن است. برای افرادی که قصد خرید و یا اجاره خانه دارند وام مسکن مناسب است. متقاضیان این وام معمولا میبایست مدارکی چون سند ملک را در اختیار بانک قرار دهند. بیشت بانک ها تسهیلات وام مسکن را ارائه میدهند ، در میان این بانک ها بانک مسکن انواع مختلفی از وام مسکن را به افرادی که تازه خانواده تشکیل داده اند ارائه میکند.  تسهیلاتی مثل وام مسکن جوانان، وام جعاله و وام مسکن زوجین از جانب بانک مسکن اعطا می‌شود. دریافت وام مسکن

مدارک لازم برای اخذ وام خرید مسکن

لیست مدارکی که برای دریافت تسهیلات وام مسکن به آن احتیاج دارید از این قرار است:

  1. کارت حساب یا اوراق حق تقدم اصل و کپی مبایعه‌نامه ، همراه با کد رهگیری
  2. اصل و کپی صفحات سند (در اسناد دفترچه‌ای تهیه کپی از صفحه اول نقل و انتقالات در صورت خالی‌بودن هم الزامی است. ضمن اینکه سند شما نباید در رهن باشد)
  3. اصل و کپی بنچاق (اگر ملک نوساز است ، ارائه تقسیم‌نامه جایگزین بنچاق الزامی است)
  4. اصل و کپی صورت‌مجلس تفکیکی (در صورتی که سند متعلق به آپارتمان باشد نیازی نیست)
  5. اصل و کپی تمام پروانه‌های ساخت (اعم از تخریب و نوسازی ، تغییر نقشه و … که همه آن‌ها را می‌توان از شهرداری دریافت کرد)
  6. اصل و کپی سند ملک مورد خریداری ، دارای کدپستی
  7. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی خریدار ، خریداران و فروشنده ، فروشندگان
  8. اصل و کپی وکالتنامه فروش به انضمام صفحات شناسنامه موکل و اصل و اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه وکیل (در صورتی که ملک توسط وکیل به فروش می‌رسد)
  9. گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات
  10. افتتاح حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار

نکته :  خریدار یا خریداران باید حتما جهت دریافت تسهیلات خودشان به دفترخانه مراجعه کنند و نمی‌توانند برای روز تشکیل پرونده وکیل اختیار کنند. در واقع حضور فروشنده و خریدار در ساعت تشکیل پرونده الزامی است.

وام بانکی مضاربه چیست و مبلغ آن چقدر است

بهترین روش دریافت انواع وام | مضاربه در معنای لغوی به معنی قراردادی دو طرفه است که بر اساس آن قرارداد یک سرمایه دار و یک فرد حقیقی یا حقوقی برای رونق بخشیدن به تجارت و کسب سود ، اقدام به جابه جایی سرمایه میان یکدیگر میکنند. در این قرارداد میزان سودحاصل از فعالیت تجاری و بازرگانی محاسبه شده و میان دو طرف با نسبتی مشخص تقسیم می شود.

وام مضاربه یکی از انواع وام های بانکی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام تجارت خارجی و ارز اوری برای کشور تعلق گرفته و سود آن میان دریافت کننده وام و بانک تقسیم میشود. وام مضاربه معمولا به صورت یکساله اعطا شده و اصل مبلغ وام و سودآن در پایان مهلت سررسید توسط بانک دریافت می شود.

آن دسته از افرادی که قصد شروع یا توسعه یک سرمایه‌گذاری یا فعالیت اقتصادی را دارند ، می‌توانند از وام مضاربه استفاده کنند ؛ این تسهیلات به افراد کمک می‌کند تا در ازای ارائه مدارکی مثل تاسیس شرکت و جوایز کسب نقدینگی لازم خود را دریافت کنند.

شرایط دریافت وام خرید کالا و انواع آن

از جمله دیگر تسهیلات و بهترین وام های بانکی که برای عروس و داماد های نیز بسیار گزینه مناسبی است ، وام کالا است. بانک های متعددی ایننوع تسهیلات را ارائه میدهند. با دریافت این وام شما قادر به خرید کالا های اساسی منزل مثل یخچال ، ماشین لباسشویی ، فرش و اجاق گاز میباشید. این نوع تسهیلات بانکی به منظور تامین بودجه خرید لوازم خانگی ضروری به متقاضیان ارائه میشود. اگر قصد خرید و یا تعویض لوازم خانه مانند لوازم گران قیمت آشپز خانه و یا مبل و تلوزیون را دارید و نیازمند بودجه بیشتری هستید ، بهترین وام بانکی برای شما وام کالا است.

با بررسی این وام و این تسهیلات بانکی عباراتی مانند سود 4 درصد و خرید کالا بدون ضامن را خواهید دید، اما شرایط مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی مبلغ و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام کالا خواهیم پرداخت. بهترین روش دریافت انواع وام

مبلغ وام خرید کالا 1402

بانک های بسیاری وام خرید لوازم خانگی یا کالای ایرانی به مشتریان خود پرداخت میکنند. برای دریافت وام خرید کالا میتوانید از 8 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان وام دریافت کنید. لازم به گفتن است که دریافت وام خرید کالا در هیچ بانکی بدون ضامن امکان پذیر نیست. برای گرفتن این وام یا باید ضامن رسمی به بانک معرفی کنید ، یا سپرده‌ای در همان بانک بگذارید و آن را برای دریافت وام خرید کالا مسدود کنید. پس مثلا شرایط وام کالا ۵۰ میلیونی یا داشتن مسدودی سپرده در آن بانک است، یا معرفی ضامن رسمی.

مدارک و شراط لازم برای دریافت وام خرید کالا

امروزه بانک های زیادی وام خرید کالا به متقاضیان ارائه میدهند ، شرایط و مدارک مورد نیاز هر بانک و همچنین مبلغ پرداختی میتواند متفاوت باشد. هر متقاضی میتواند با بررسی نیاز های خود و شرایط بانک بهترین وام بانکی را از بانک مدنظر خود دریافت کند.

وام خرید کالا برای کالای تولید داخل و کاملاً نو در نظر گرفته شده است.

اغلب بانک‌ ها مبلغ وام را در ازای ارائه پیش‌ فاکتور و در وجه فروشندگان معتبر پرداخت می‌کنند.

برخی بانک مبلغ وام را به‌صورت کارت اعتباری به مشتری پرداخت می‌کنند. وام‌گیرنده امکان برداشت نقدی از این کارت را نخواهد داشت.

در بیشتر بانک‌ها برای وام خرید لوازم‌خانگی سود 18 درصد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بانک‌ها گواهی کسر از حقوق را به‌عنوان ضمانت در نظر گرفته‌اند. تعداد ضامن‌ها به مبلغ وام بستگی دارد.

مدارک دریافت وام کالا در هر بانک متفاوت است. اما این مدارک بدیهی را حتما همراه داشته باشید :

  1. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و ضامن یا ضامن‌ها
  2. اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق ضامن یا ضامن‌ها
  3. مدارک شغلی درخواست‌کننده وام خرید کالا

وام خرید خودرو چقدر است و به چه کسانی تعلق میگیرد

بهترین روش دریافت انواع وام | وام خرید خودرو
بهترین روش دریافت انواع وام | وام خرید خودرو

افرادی که قصد خرید خودرو دارند ، میتوانند با درخواست دادن به بانک های مختلف ، مبلغی با سقف مشخص به عنوان وام دریافت کنند.. علاوه بر وام های بانکی ، برخی از موسسات تسهیلات مربوط به خرید خودرو به متقاضیان خود ارائه میدهند. وام های بانکی و تسهیلات این موسسات تنها برای خرید خودروهای داخلی به متقاضیان داده میشود و برای دریافت این تسهیلات فیش حقوقی لازم است. واردات خودرو های چینی

اگر تصمیم به خرید خودروهای خارجی به صورت اقساط دارید ، موسسات و گلتفرم های آنلاینی وجود دارند که با ارائه اعتبار ، امکان خرید خودرو خارجی به صورت قسطی را فراهم میکنند.

سریع ترین روش واردات خودرو

مزایا دریافت وام بانکی خرید خودرو

  1. امکان دریافت تسهيلات حداکثر به میزان 100 میلیون تومان
  2. امکان بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه
  3. امکان بازپرداخت تسهيلات حداکثر در 3 سال
  4. امکان دریافت تسهيلات به پشتوانه اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی

شرایط دریافت وام خرید خودرو

اشخاص حقیقی دارای 18 سال تمام خریدار خودرو
عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور
تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک.

دریافت وام بازنشستگان چگونه است

بسیاری از مستمری بگیران و بازنشستگان از بانک ها تسهیلات دریافت میکنند. علاوه بر بانک ها ، برخی از سازمان ها و موسسات برای کارمندان بازنشسته خود کمک هزینه و یا وامی در نظر میگیرند که بخ واسظه بانک ها به افراد ارائه مشود. نهاد تامین وام های بازنشستگان «صندوق بازنشستگان»  است.

بازنشستگان کشوری می‌توانند از ۶ وام مهم و ویژه استفاده کنند. وام خرید کالا ، وام مسکن ، وام ازدواج و وام ضروری از جمله این وام‌ها هستند. در این بخش انواع وام‌های بازنشستگی را توضیح می‌دهیم.

وام تعمیرات مسکن

وام بانکی جعاله یا وام تعمیرات مسکن یکی از انواع وام های بانکی است که منظور تامین هزینه تعمیر یک ساختمان مسکونی در نظر گرفته شده و ارائه میشود. بانک های مختلفی این وام را با شرایط متفاوتی مانند با سپرده و یا بدون سپرده ارائه میکنند. برای دریافت وام بانکی تعمیرات مسکن در سال 1402 میتوان به دو صورت حضوری با مراجعه به یکی از شعب بانک های عامل و غیر حضوری ، از طریق سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن ، اقدام کرد.

از شرایط دریافت این وام ، می توان به داشتن بضاعت مالی ، جهت پرداختاقساط باز سازی مسکن اشاره نمود. شناسنامه ، کارت ملی و سند مالکیت ، نیز از جمله مدارک لازم ، برای دریافت این وام می باشد.

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن

  1. افرادی که قصد دریافت وام تعمیرات مسکن 1402 را دارند ، نباید سابقه چک برگشتی داشته باشند.
  2. افرادی که هنوز وامی را با بانک تسویه نکرده اند ، نمی توانند تسهیلاتتعمیرات مسکن را دریافت نمایند.
  3. برای دریافت وام تعمیرات مسکن ۱۴۰۲ ​، نیاز است که افراد، حتما بضاعت مالی پرداخت اقساط باز سازی مسکن ، را داشته باشند. معمولا، برای تعیین بضاعت مالی افراد ، بانک از درآمد افراد ، استعلام می گیرد.
  4. افراد ، تنها مجاز به دریافت وام تعمیرات منزل مسکونی ، برای یک مرتبه و یا نهایتا ، در صورت داشتن شرایط لازم ، برای دو مرتبه ، می توانند این وام را دریافت کنند.
  5. دریافت وام باز سازی مسکن 1402 ، از برخی از بانک ها، فقط با داشتن سپرده بانکی امکان پذیر می باشد.

وام خوداشتغالی چیست و نحوه دریافت آن

افرادی که برای کسب درآمد خود راه خوداشتغالی و یا خویش فرمایی را انتخاب نموده اند ، تامین سرمایه اولیه از چالش های بزرگ و مهم راه محسوب میشود. دریافت وام های بانکی یکی از بهترین راه های تامین سرمایه اولیه مورد نیاز راه اندازی کسب و کار است. سقف وام خود اشتغالی و شرایط دریافت آن دولت بر اساس بودجه سال و مصارف وام های اشتغال زایی تعیین میکند. راه اندازی هایپر مارکت

همانطور که پیش تر اشاره کردیم یکی از بهترین وام های بانکی ، وام خود اشتغالی است که مناسب افرادی است که در حال راه اندازی کسب و کار خود هستند و نیاز به سرمایه اولیه دارند. این تسهیلات را بانک ها با کمک موسساتی مانند بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی ، بنیاد شهید و وزارت کار و رفاه اجتماعی ارائه میدهند. 10 روش تبلیغات موثر در رشد کسب و کار

مبلغ وام اشتغال زایی چقدر است

با توجه به مطالب پیشین ، سقف وام خود اشتغالی توسط دولت بر اساس بودجه همان سال تعیین میگردد. علاوه بر آن وام خوداشتغالی با توجه به ظرح کسب و کار شما چه باشد و ئرخواست دریافت وام را به کدام بانک و یا موسسه مالی و اعتباری داده اید ، میتواند بهره ای متفاوت از 4 تا 10 درصد داشته باشد.

بازپرداخت و اقساط این نوع تسهیلات برای دسته ای از مشاغل و کسب و کار هایی که درآمدی ماهانه دارند به صورت ماهانه و برای درآمد های سالانه اقساط سالانه در نظر گرفته میشود.

پرداخت اقساط بیشتر وام های خود اشتغالی معمولا در مدتی حدود 4 تا 5 سال میباشد. سقف مبلغ وام خوداشتغالی هم به نوع بانک و شعبه‌ای که به آن درخواست داده‌اید بستگی دارد.

شرایط دریافت وام خود اشتغالی چیست؟

متقاضیان این وام باید بی‌کار باشند و از هیچ نهاد دیگری هم تسهیلات خوداشتغالی دریافت نکرده باشند.

همچنین ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نظام ‌وظیفه برای آقایان الزامی است.

اکثر بانک‌ها برای دریافت این وام‌ها شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال را در نظر می‌گیرند.

چگونه وام دانشجویی دریافت کنم ؟

یکی دیگر از بهترین وام های بانکی ، وام های دانشجویی است. تسهیلات و وام های دانشجویی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم به دانشجویان ارائه میشود که شامل وام های کوتاه مدت و بلند مدت است. نکته مثبت درباره این نوع وام ها کارمزد بسیار پایین آنهاست ، برخی حتی کارمزدی ندارند. بسیاری از دانشجو ها برای گرداخت شهریه ، خرید وسایل الکترونیکی چون لپ تاپ و وسایل تخصصی رشته ها به سراغ این تسهیلات دانشجویی میروند. دانشجویان برای دریافت تسهیلات می‌توانند از صندوق رفاه دانشجویان تقاضای وام دهند.

شرایط ثبت نام وام دانشجویی چیست

اگر شما دانشجو هستید میتوانید برای تامین شهریه دانشگاه ، اجاره مسکن ، ودیعه مسکن ، ازدواج و البته مشکلات مالی دیگری که ممکن است با آن ها در دوران تحصیل درگیر باشید ، از وام دانشجویی استفاده کنید. همانطور که از نام این وام پیداست برای دریافت و استفاده از این وام و تسهیلات باید حتما دانشجو باشید.  قدم بعدی ورود به سایت صندوق رفاه دانشجویان و ثبت نام در پورتال دانشجویی است.

برای طی کردن موفق مراحل ثبت نام و انجام مراحل تایید ، فراموش نکنید حتما با شماره موبایلی ثبت‌نام کنید که به نام خودتان است. نکته بعدی این‌که نباید شاغل باشید ، چون صندوق رفاه دانشجویان وضعیت شغلی شما را استعلام می‌کند و اگر کد بیمه‌ای به نام شما وجود داشته باشد ، امکان دریافت وام را ندارید.

نکته : اگر قبلا سابقه بیمه و کار داشته‌اید و در حال حاضر بیکارید ، در استعلام صندوق رفاه شاغل محسوب می‌شوید. پس لازم است نامه‌ عدم اشتغال به کار از همان شعبه بیمه تامین اجتماعی که پرونده‌تان متعلق به آنجاست ، برای صندوق رفاه دانشجویان بگیرید.

بهترین وام های بانکی با کمترین سود

در شرایطی که اکثر بانک ها تسهیلاتی با سود 18 درصد به متقاضیان خود ارائه میدهند ، یافتن وام های بانکی با کمترین سود از جنبهاقتصادی گزینه های مناسب تری هستند. وام های بانکی با کارمزد پایین و زیر 7 درصد بسیار کم و نایاب هستند اما همچنان برخی بانک ها با شرایطی بسیار اسان تسهیلاتی را با مبالغ قابل توجه با کارمزد کم ارائه میدهند. در ادامه به بررسی برخی از بهترین وام های بانکی با کمترین سود و بانک هایی که کمترین کارمزد را دریافت میکنند میپردازیم.

  1.  سپه
  2.  اقتصاد نوین
  3.  تجارت
  4.  سینا
  5.  مهر ایران
  6.  پارسیان

بهترین وام های بانکی با سود ۴ درصد 1402

وام احسان بانک کشاورزی : یکی از بهترین وام های بانکی ، طرح احسان بانک کشاورزی است که به دریافت‌کنندگان وام امکان بازپرداخت ۱۲ ماهه ، ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه را پیشنهاد می‌دهد. میزان نرخ سود تسهیلات قابل دریافت در طرح احسان بانک کشاورزی برحسب انتخاب متقاضی تعیین می‌شود و خودتان باید بین نرخ سود صفر درصد و کارمزد چهار درصد یکی را انتخاب کنند.

1) وام قرض الحسنه : یکی دیگر از بهترین وام های بانکی وام قرض الحسنه  است که در ایران اجرا می‌شود. وام قرض الحسنه به صورت غیرسودآور و به‌عنوان یک راه حل برای کسانی که به علت محدودیت‌های مالی قادر به انجام نیازهای خود نیستند، ارائه می‌شود.در ایران ، وام قرض الحسنه به‌عنوان یکی از ابزارهای موفق در کاهش فقر و رفاه اجتماعی استفاده می‌شود.

2) وام دیجیتال وامینو : تا سقف 10 میلیون تومان وام فوری ، با توجه به امتیاز اعتباری شما در بانکینو ، بدون نیاز به ضامن ، چک یا سفته ، تنها 2% سود سالیانه ، قابلیت دریافت در کمتر از چند دقیقه و در هر ساعت از شبانه روز ، قابلیت استفاده مکرر در صورت تسویه به موقع

3) وام کارآفرینی بانک ملی : وام کارآفرینی بانک ملی یکی دیگر از بهترین وام های بانکی است که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است که با کارمزد ۴درصد ارائه میشود. البته امکان گرفتن مبلغ‌های ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان هم وجود دارد. به تسهیلات کارفرمایی هم تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام می‌دهند. برای بازپرداخت این وام ۸۴ ماه یا ۷ سال فرصت دارید.

در صورتی که تجربه دریافت وام بدون سود و یا وام بدون بهره را دارید، در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

وام دیجیتال چیست و چه شرایطی دارد ؟

در ظی سال های اخیر به خصوص پس از دوران کرونا ، کسب و کار هایی شکل گرفتند که شرایط دریافت وام و خرید کالا را بسیار آسان تر کرده اند. این پلتفرم ها با ارائه اعتبار به صورت آنلاین امکان خرید اقساطی کالا و خدمات و حتی دریافت بانک از برخی از بانک ها را با شرایط متنوع برای کاربران فراهم نمودند.

پلتفرم‌ها و موسساتی که خدمات اعتباردهی آنلاین ارائه می‌کنند ، با همکاری بانک‌های مختلف در جایگاه یک واسطه بین بانک و متقاضی وام عمل می‌کنند. در این بین بسیاری از بانک‌ها خدمات اعتباردهی برای خرید اقساطی کالا از طریق وام‌های خرد به صورت آنلاین یا آفلاین را ارائه می‌کنند. برخی از این گلتفرم ها عبارتند از :

دیجی‌ پی : وام با ضمانت چک و سفته

بیت لون : سرویس اعتباری صرافی بیت پین

قسطا : خرید قسطی با قسطا کارت

لندو : بدون چک بدون ضامن

بای چک : بدون سقف ریالی

کیپا : دارای کیف پول اعتباری

بهترین راه‌ های دریافت وام فوری

ببه طور کلی برای دریافت وام فوری میتوانید به دو روش اقدام کنید. روش اول با ضامن یا سند معتبر از خدمات فوری بانک ها استفاده میکنید. این وام و تسهیلات برای خرید کالا و تامین هزینه های ازدواج مناسب است. روش دیگر ثبت نام وام فوری آنلاین است. اگر چک صیادی به نام خودتان دارید ، میتوانید برای دریافت وام فوری از موسسات و پلتفرم هایی که پیش تر اشاره کردیم اقدام به دریافت وام در مبالغ مختلف کنید. دریافت وام با چک راحت‌تر است و به مدارک زیاد و پیچیده‌ای هم احتیاج ندارد.

دیگر مقالات ما

Avatar

ertaweb

  • ×
    ورود / عضویت