یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» کسب و کار » سرمایه گذاری » بهترین روش های سرمایه گذاری
بهترین روش های سرمایه گذاری
سرمایه گذاری - کسب و کار

بهترین روش های سرمایه گذاری

آبان 17, 1402 2199

بهترین روش های سرمایه گذاری

بهترین روش های سرمایه گذاری | با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم و رشد هر روزه تورم ، اغلب افراد به دنبال راه هایی برای حفظ ارزش سرمایه و پول خود در اینده هستند. یکی از این روش های حفظ ارزش پول سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری به افراد کمک میکند تا در کنار افزایش سرمایه ، از دارایی های خود در برابر رشد تورم محافظت کنند. روش های متنوعی برای سرمایه گذاری وجود دارد که هر یک ریسک و بازدهی متفاوتی از یک دیگر دارند. از این رو سرمایه‌گذاران برای محافظت از دارایی‌ها و افزایش سرمایه حتما باید دانش و اطلاعات کافی در خصوص بازار هدف خود داشته باشند.

معیار ها و فاکتور های متفاوتی مانند سرمایه ، ویژگی های شخصیتی ، میزان ریسک پذیری و هدف از سرمایه گذاری در انتخاب بهترین روش برای سرمایه گذاری تاثیر گذار هستند. ما در ادامه قصد داریم به بررسی روش های مختلف سرمایه گذاری بپردازیم تا بتوانید بهترین روش های سرمایه گذاری را شناسایی و و بر اساس اهداف خود انتخاب کنید.

چرا باید سرمایه‌گذاری کنیم ؟

اگر به طور خلاصه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم ، باید گفت که علت اصلی سرمایه گذاری حفظ ارزش پول و کسب سود است. به بیان دیگر شما با یک سرمایه‌گذاری اصولی می‌توانید هم ارزش پول خود را در برابر رشد تورم حفظ کنید و هم سود زیادی به دست بیاورید. اکثر افراد تصور می‌کنند که برای سرمایه‌گذاری نیاز به دارایی زیاد است و امکان سرمایه‌گذاری با پول کم وجود ندارد. اما این فکر درست نیست ؛ چرا که برای استفاده از بعضی ابزارهای سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه زیادی ندارید. اما بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم در سال 1402 کدام است ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش را بیابید.

انواع روش‌ های سرمایه ‌گذاری

بهترین روش های سرمایه گذاری
بهترین روش های سرمایه گذاری

روش های متفاوتی برای سرمایه گذاری در بازار های داخلی و جهانی با شرایط  و مقدار سرمایه متفاوت وجود دارند. بازار خودرو ، بورس ، سکه و طلا ، ارزهای دیجیتال ، زمین و املاک، سپرده بانکی ، ارزهای خارجی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری هستند که هر فردی باید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و دانش خود ، بهترین آن‌ها را انتخاب کند.

از انجا که هر یک از روش های مذکور شرایط وویژگی های خاص خود را دارند ، همه افراد نمیتوانند در همه بازار ها و روش های سرمایه گذاری حضور پیدا کنند. از این رو کسب دانش و آگاهی پیش از ورود به بازار های مالی و سرمایه گذاری الزامی است. در ادامه به بررسی و معرفی روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

سرمایه گذاری در بازار بورس

سرمایه گذاری در بورس و بازار های مالی مخصوصا در سال های اخیر گسترش چشم گیری داسته است و بسیاری از افراد بازار بورس را یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای کسب سود و حفظ ارزش سرمایه خود در برابر تورم شمردند. در بازار بورس شما میتوانید به هر اندازه ای که سرمایه دارید در شرکت های بزرگ و کوچک سرمایه گذای کنید و در سود این شرکت ها شریک شوید. این بازار بزرگ دارای چهار زیر مجموعه با نام‌های بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی است که همگی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند.

بازار بورس در مقایسه با سایر روش های سرمایه گذاری عملکرد و بازدهی بیشتری در طولانی مدت دارد. سرمایه گذاران بورس علاوه بر بهره مندی از سود ، میتوانند از مزایای بسیاری چون نقشوندگی بالا ، حفظ سرمایه در برابر تورم ، امکان سرمایه گذاری با حداقل مبلغ و شفافیت اطلاعاتی بالا نیز بهره مند شوند. به طور کلی میتوان گفت ، بازار بورس یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با مقدار سرمایه اهای متفاوت است.

لازم به ذکر است که برای موفقیت و کسب سود بیشتر میبایست ابتدا اقدام به آموزش و کسب اطلاعات درباره این بازار کنید و با مفاهیمی چون تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ، تابلوخوانی ، روانشناسی معاملاتی و مدیریت ریسک آشنا شوید. چرا که اگر با عدم اطلاعات و اگاهی وارد بازار شوید نه تنها سودی عایدتان نمیشود بلکه سرمایه ی خود را نیز به باد خواهید داد. اطلاع از اخبار روز دنیا و ایران و اطلاع از قیمت ارز و طلا در این زمینه کمک بسزایی به شما خواهند کرد با ابزار نیوز میتوانید از تمامی اطلاعات مذکور به صورت روزانه و لحظه ای اگاه شوید.

انواع بازار بورس

بورس در زبان فرانسوی به معنای بازار سازمان یافته میباشد که قیمت گذاری ، خرید و فروش کالا ، قرارداد آتی و اوراق بهادار در ان انجام میپذیرد. بازار بورس در انواع مختلفی انجام میپذیرد ، برخی از انواع بازار های بورس به شرح زیر هستند.

بورس کالا : بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و در روزهای غیر تعطیل و ساعات مشخصی فعال است ، بورس کالا نام دارد.

بورس ارز : در بورس ارز ، همان‌طور که از نام آن مشخص است ، کار خرید و فروش پول‌های خارجی انجام می‌گیرد. این بورس در ایران فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشمگیری دارد.

بورس اوراق بهادار : در بورس اوراق بهادار موارد مورد معامله سهام ، اوراق مشارکت و… هستند. در ایران به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دائمی در محلی مشخص و معین تشکیل میشود بورس اوراق بهادار میگویند. 

بورس مسکن : پنجمین بورس در ایران بورس مسکن است. همانطور که از نام این بازار پیداست خرید و فروش املاک و مستغلات در این نوع از بازار بورس انجام می‌گیرد.

بازار بورس انرژی : بازار بورس انرژی از سال 1391 فعالیت خود را اغاز کرده است. خود بازار بورس انرژی به دو بازار فیزیکی و مشتقه تقسیم بندی میشود. در این بازار حامل‌های انرژی و اوراق بهادار بر پایه این حامل‌ها با هدف ایجاد شفافیت در بازار ، کشف قیمت دقیق حامل‌های انرژی و رفع انحصار دولتی معامله می‌شوند. 

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

خرید طلا و سکه یکی از مرسوم ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری قدیمی حفظ سرمایه و کسب درآمد در ایران به شمار میرود. این روش از سرمایه گذاری به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا ، ریسک کم و عدم نیاز به سرایه های کلان و زیاد از محبوبیت بسیاری برخوردا است. امروزه رشد تورم و عدم ثبات اقتصادی باعث شده که اغلب افراد به سمت سرمایه‌گذاری در بازار طلا گرایش پیدا کنند، زیرا نوسانات قیمت این روش تحت تاثیر قیمت انس جهانی و قیمت دلار است. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه وجود دارد ، برخی از این وش ها عبارتند از :

  •  خرید انواع سکه
  • خرید فیزیکی طلا
  • گواهی سپرده طلا
  • صندوق سرمایه‌گذاری طلا

سرمایه گذاری در بازار خودرو

خودرو در تمامی کشور های پیشرفته و توسعه یافته تنها یک کالای مصرفی به شمار میرود ف اما در ایران به دلیل رشد تورم و ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به یک روش سرمایه گذاری تبدیل شده است. کسب درآمد از بازار خودرو کار چندان پیچیده‌ای نیست و با کمترین دانش و مهارت نیز می‌توانید سرمایه‌گذاری در این بازار را آغاز کنید. اما باید به ریسک‌های آن نیز توجه داشته باشید، زیرا در صورت نداشتن دقت کافی ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید. واردات خودرو های چینی

سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار خودرو می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند، برخی از این روش ها به رح زیر میباشد :

  • پیش خرید
  • خرید سهام خودرو
  • مشارکت در تولید خودرو
  • خرید و فروش خودرو نو و دست دوم

سریع ترین روش واردات خودرو

سرمایه گذاری در زمین و املاک

به دلیل رشد روز افزون قیمت مسکن در کشور ما ، سرمایه گذاری در این بازار به یکی از روش های سود آور و کم ریسک در بازار سرمایه تبدیل شده است. سرمایه‌گذاران برای خرید زمین و مسکن برخلاف سایر روش‌های سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه زیادی دارند. به همین دلیل بازار مسکن یکی از بهترین روش ها برای سرمایه‌‌گذارانی است که درآمد بالایی دارند. بازار مسکن و زمین جزو سرمایه گذاری های کم نوسان به شمار میرود ، زیرا تغییرات قیمت در این بازار در طولانی مدت اتفاق می افتد.  البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که زمین و املاک قدرت نقدشوندگی پایینی دارند ؛ چراکه خرید و فروش در این بازار نیاز به سرمایه بالایی دارد.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن همانند سایر روش‌های سرمایه‌گذاری باید در زمان مناسب انجام شود. طبق نظر بسیاری از تحلیل‌گران ، بهترین موقعیت برای خرید مسکن و زمین ، زمان رکود و ثبات بازار است.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

اارز های دیجیتال به علت رشد صعودی و زیادی که در سال های اخیر داشته ، به یکی از بازار ها داغ برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. معامله گران به منظور فعالیت در بازار رمزارز میتوانند با استفاده از یک کیف پول دیجیتال در هر ساعت از شبانه روز معاملات خود را انجام دهند. سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال به رش های مختلفی قابل انجام است که خرید و نگهداری ارز دیجیتال و استخراج از جمله روش های محبوب و سود آور این روش محسوب میشوند.

سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار ارز دیجیتال و انجام معاملات سودآور باید آموزش‌های لازم در رابطه با ارز دیجیتال را فرا بگیرند و با مفاهیم آن به طور کامل آشنا شوند. زیرا این بازار بسیار پیچیده بوده و ریسک سرمایه‌گذاری در این روش نسبت سایر بازارهای سرمایه‌گذاری بسیار بالا است.

پول نقد و سپرده بانکی

انتخاب برخی افراد برای سرمایه گذاری پول نقد خود ، سپرده گذاری در بانک ها برای اینده است. و با سپرده گذاری سرمایه خود در بانک سودی بر اساس مبلغ از بانک دریافت می نمایند. از آنجایی که بازدهی این روش از سرمایه گذاری با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و رشد تورم ، بسیار پایین است و به راحتی میتوان گفت که بهترین روش برای سرمایه گذاری نمی باشد. بهتر است سرمایه‌گذاران از سایر روش‌های سرمایه‌گذاری برای افزایش سرمایه خود استفاده کنند. بهترین روش دریافت انواع وام

سرمایه گذاری با خرید ارزهای خارجی

پول و ارز های کشور های مختلف که با نام ارز فیات نیز شناخته میشوند ، از جمله روش های سرمایه گذاری پر ریسک و پر نوسان است. چرا که پارامتر های زیادی نظیر روابط خارجی ، صادرات و واردات و سیاست های دولتی بر روی ارزش آن ها تاثیر گذار است.  با این حال ، امروزه این روش با توجه افزایش قیمت ارزهای خارجی در کشور ، یکی از پرطرفدارترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. لازم به ذکر است در برخی مواقع محدویت‌هایی از طرف دولت در خرید و فروش ارزهای پراستفاده مانند دلار و یورو اعمال می‌شود.

سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

خرید واحد صندوق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است که از ریسک کمتری در مقایسه با خرید سهام برخوردار است. در واقع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبالغ کوچک سرمایه‌گذاران مختلف را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند. این صندوق‌ها به دلیل اینکه توسط تیمی از معامله‌گران حرفه‌ای مدیریت می‌شوند، ریسک و بازدهی مطلوبی دارند.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

برای انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در این صندوق ها بهتر است ابتدا با انواع صندوق های سرمایه گذاری آشنا شوید. صندوق های سرمایه گذاری شامل انواع مختلفی از جمله صندوق‌های با درآمد ثابت و پیش بینی سود ، صندوق‌های در سهام ، صندوق‌های قابل معامله (ETF) که در نوع کالایی ، سهامی ، مختلط ، جسورانه و … هستند.

هر یک از این صندوق‌ها ویژگی‌ها و ساز و کار متفاوتی دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند بر اساس اهداف مالی و میزان ریسک‌پذیری خود ، صندوق مناسب را انتخاب کنند و یا اینکه از استراتژی تنوع‌بخشی استفاده کرده و برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری ، سرمایه خود را در صندوق‌های مختلف قرار دهند.

 –

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و پیش بینی سود

یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری بدون ریسک که اکثرا سود محدود اما همیشگی دارند ، صندوق های با درآمد ثابت هستند.  که اکثر وجوه آن‌ها در منابع با درآمد ثابت مانند سپرده بانکی ، اوراق مشارکت و … سرمایه‌گذاری می‌شود. در بین صندوق های با درامد ثابت ، صندوق صندوق لوتوس پارسیان یکی از بزرگترین صندوق‌های با درآمد ثابت کشور است که امکان سرمایه‌گذاری تنها با 110 هزار تومان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده و با پرداخت سود ماهانه بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم محسوب می‌شود.

 –

صندوق سرمایه‌گذاری در سهام

اکثر وجوه صندوق های سهامی در سهام شرکت های فعال در بازار سهام مانند بورس و فرابوس سرمایه گذاری میشود. این نوع صندوق ها مناسب افرادی میباشد که ریسک بالاتر و تمایل به سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار سهام دارند. این صندوق ها دارای مدیریت فعال هستند که با تحلیل بازار و انجام معاملات به موقع ، اقدام به کسب بازدهی حداکثری برای سرمای گذاران صندوق میکنند. شما میتوانید برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در سهام مانند صندوق ثروت آفرین پارسیان حتی با مبلغ 500 هزار تومان اقدام کنید که گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری با پول کم است.

 –

صندوق سرمایه‌گذاری کالایی

صندوق های کالایی که در دسته بندی صندوق های قابل معامله (ETF) قرار می‌گیرند ، یکی از ابزارهای نوین در بورس کالای ایران هستند که در آن‌ها کالایی معین مانند طلا ، زعفران و یا … با سازوکار خاص معامله می‌شود. سرمایه‌گذار به جای خرید و فروش کالای فیزیکی ، واحدهای صندوقِ آن کالا را معامله می‌کند. برای مثال صندوق پشتوانه طلای لوتوس بیشتر منابع خود را که شامل حداقل 70 درصد از ارزش کل دارایی صندوق میشود. در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا و حداکثر 20 درصد از ارزش کل دارایی صندوق بر اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.  افرادی که تمایل به خرید طلا دارند اما سرمایه کافی برای اینکار ندارند میتوانند تنها با مبلغ 500 هزار تومان واحدهای این صندوق را خریداری کرده و از سود بازار طلا بهره‌مند شوند.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری غیر مستقیم در صندوق های سرمایه گذاری برای افرادی که توانایی و دانش کافی برای سرمای گذاری در بازار های اصلی را ندارند مزایایی به همراه دارد. برخی از مزایای صندوق های سرمایه گذاری عبارتند از :

  •  مدیریت حرفه‌ای
  • صرفه‌جویی در زمان
  • نقدشوندگی بالا
  • تنوع در دارایی صندوق ها
  • امکان سرمایه گذاری در صندوق با پول کم
  • سهولت در خرید
  • ریسک پایین
  • تطابق با شاخص
  • و…

بهترین روش های سرمایه‌ گذاری با پول کم در سال 1402

بهترین روش های سرمایه گذاری
بهترین روش های سرمایه گذاری

برای یافتن بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در سال 1402 بهتر است ابتدا نگاهی به بازدهی بازارهای مختلف مالی در سال گذشته بیاندازیم و پرسودترین آن ها را به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری انتخاب کنیم. به طور کلی طبق گزارات بازار سکه و طلا بیشترین میزان سود دهی را در سال 1401 به ارمغان آورده است و در واقع خرید طلا از بهترین روش های سرمایه گذاری در سال 1401 بوده است. در رتبه های بعدی بازار خودرو و بازار ارز بیشترین سود و بازدهی را داشته اند.

اما باید توجه داشت که خرید طلا ، خودرو و ارز به سرمایه زیادی نیاز دارد و نگهداری فیزیکی آنها نیز مشکلات و چالش های خود را به همراه دارند. یکی دیگر از بازار های پر سود در سال های گذشته ، بازار بورس میباشد. بازار بورس در سال پیش رشد بالای 40 درصد داشته و این روزها که همه به دنیال سرمایه گذاری پرسود با نقدینگی کم هستند داد و ستد در این بازار یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در سال 1402 محسوب میشود. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از جدیدترین ابزارهای مالی در بازار سرمایه هستند. که امکان سرمایه‌گذاری با پول کم را برای افراد فراهم کرده‌اند و ریسک سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش داده‌اند.

بهترین روش سرمایه گذاری با مبلغ زیر 100 میلیون

بهترین روش سرمایه‌گذاری با ۱ میلیون تومان : بهترین روش سرمایه‌گذاری با ۱ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ ، مربوط به بازار بورس و فارکس است. در صورت داشتن تخصص در شناسایی سهام پربازده ، می‌توانید با همین مبلغ اندک به راحتی از این بازار سود بگیرید.

بهترین سرمایه‌گذاری با ۱۰ میلیون تومان : بهترین روش سرمایه گذاری در سال 1402  به بازارهای بورس ، فارکس و طلا اختصاص دارد.  بورس بازاری است که می توانید با یادگیری آن به راحتی به یک سرمایه‌گذاری با سود ۵۰ درصد دست پیدا کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان : بهترین روش سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان نیز متعلق به بازار های طلا ، بورس و فارکس و همچنین ارز میباشد. تنها نکته درباره این بازار ها برای سرمایه گذاری کسب علم و دانش پیش از اقدام است. به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که بورس نسبت به سایر بازارهای موازی داخلی دارد، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری با پول کم به حساب می‌آید.

بهترین روش سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان : بازار بورس ، طلا ، دلار و فارکس است. از بین این ۴ بازار می‌توان دو بازار ارزهای دیجیتال (به دلیل ریسک بسیار بالا) و دلار (به دلیل کنترل دولت) را حذف کرده و یا بخش کمتری از سرمایه خود را به آن اختصاص دهید.

توجه داشته باشید که شما میتوانید در صندوق های سرمایه گذاری هر یک از موارد مذکور نیز با ریسک کمتری سرمایه گذاری کنید.

نکات طلایی سرمایه گذاری موفق

  • مطالعه و تحقیق کلید موفقیت شماست : اگر می‌خواهید وارد سرمایه گذاری موفق در بازار سهام شوید ، باید پیش از خرید حتماً تحقیق کنید. تاریخچه و نیاز آینده خود را جمع‌آوری کنید و فقط بخاطر نام برند در یک شرکت سرمایه‌گذاری نکنید.
  • دیدگاه کوتاه مدت نداشته باشید : در بازار سرمایه داشتن دید کوتاه مدت و سود صرف بدون زیان یک نگرش اشتباه و زیان بار است. شما ابتدا باید سرمایه خود را در چندین صندوق سرمایه گذاری تقسیم نمایید و سپس هر کدام از آنها را به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید تا در طی ماه های جاری سود قابل توجهی به شما بدهد.
  • توصیه‌های هیجانی را دنبال نکنید : زمانی که به شما گفتند سراغ حوزه خاصی برای سرمایه‌گذاری بروید یا پولتان را در کدام شرکت بگذارید ، بدون تحقیق و بررسی آمار دقیق این کار را انجام ندهید.
  • صبر ، کلید موفقیت است : یکی از مهم‌ترین نکات سرمایه گذاری موفق صبر و آموختن هرچه بیشتر است.
  • تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نچینید : اگر نگران رشد در بازارهای سهام هستید طبق نظر صاحبان سرمایه داشتن ده سهم کوچک بهتر از یک سهم بزرگ است. چراکه در صورت بروز ضرر و زیان تمام سرمایه شما از دست نمی رود بلکه بخشی از آن دچار کاهش می گردد.
  •  از ریسک فرار نکنید : افرادی که در حوزه‌های پر ریسک، البته بعد از بررسی و تحقیق ،  سرمایه‌گذاری نمی‌کنند ، رشد ثروت دشواری دارند.

سخن پایانی

بهتر است برای یافتن بهترین روش سرمایه گذاری و یک سرمایه گذاری پر سود ابتدا میبایست با انواع و شرایط هر یک آشنا شد. سپس با توجه به شناخت و خصوصیات خود بهتذذین آن ها را انتخاب کرد. در این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین و معروف ترین روش های سرمایه گذاری را بررسی کنیم تا برای انتخاب خود راحت تر باشید.

انواع سرمایه گذاری که هر یک ویژگی ها و میزان ریسک مختص به خود را دارند شامل بازار بورس ، مسکن ، خودرو ، ارزهای دیجیتال ، طلا ، ارزهای خارجی ، سپرده بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری میشود.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم هر یک از روش های سرمایه گذاری میزان بازدهی و ریسک متفاوتی دارند. از این رو باید با شناسایی درست بازار هدف ، میزان سرمایه و موارد دیگر بهترین روش سرمایه گذاری را برای حفظ ارزش پول و کسب سود را بیابیم. توصیه میشود پیش از اقدام به هر یک از روش های مذکور علم و دانش خود را به صورت تخصصی در ان زمینه افزایش دهید. اگر تا کنون تجربه هر یک از روش های سرمایه گذاری را داشته اید با ما در اشتراک بزارید.

دیگر مقالات

Avatar

ertaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت