یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» کسب و کار » استراتژی رشد » بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
استراتژی رشد - کسب و کار

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

آبان 24, 1402 00112

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

امروزه مهاجرت هدف اصلی اکثر ایرانیان قرار گرفته است. یکی از آسان ترین روش ها برای مهاجرت ، مهاجرت تحصیلی است. اولین اقدام برای مهاجرت تحصیلی انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت است ، با توجه به داده های خبرگزاری US.NEWS بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به غیر از 2 کشور کانادا و آمریکا که جز قاره آمریکا هستند و استرالیا از قاره اقیانوسیه ، ژاپن از قاره آسیا ، سایر کشور های برتر مهاجرتی از قاره ی اروپایی است که جزو حوزه شنگن هستند. هزینه دانشگاه ، هزینه‌ های زندگی ، زبان کشور ، اقتصاد کشور ، سرعت اخذ ویزا ، فرصت‌ های شغلی پس از تحصیل ، آب و هوای کشور و … مواردی هستند که ایرانی‌ها در زمان انتخاب مقصد برای مهاجرت تحصیلی به آن‌ توجه می‌ کنند. در ادامه ابزار نیوز به بررسی و معرفی برخی از بهترین موقعیت های مهاجرت تحصیلی به صورت رایگان ، میپردازد.

مهاجرت تحصیلی رایگان

تحصیل کردن در بسیاری از برترین دانشگاه های دنیا نیاز به پرداخت شهریه و تمکن مالی است ، با این وجود این موضوع شامل تمامی دانشگاه ها در برترین کشورهای خارجی نمی شود. با اینکه بسیاری از بورسیه های دانشگاهی شامل دانشجو های اروپایی و ساکن کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند ارائه می شود ، اما بازهم دانشجویان غیر اروپایی شانس تحصیل و اخذ بورسیه های متعدد تحصیلی را دارند.

اما با داشتن یکسری از شرایط دانشگاهی مانند سطح زبان ، معدل و رزومه ی خوب امکان تحصیل دانشجویان بین المللی به صورت رایگان وجود خواهد داشت. با پذیرش در دانشگاه های دولتی از شهریه و هزینه های دانشگاهی معاف می شوید ، اما با پرداخت یکسری هزینه مانند اپلای ، درخواست بررسی مدارک و.. باید پرداخت کنید اما به هر حال مقدار آن در مقایسه با سایر هزینه ها بسیار نا چیز است. برخی از کشور ها در شمال اروپا مانند فنلاند ، ایسلند و نروژ امکان تحصیل به صورت رایگان را برای داوطلبان فراهم می نمایند.

دیگر کشورها مانند : آلمان ، فرانسه ، استرالیا ، بلژیک ، یونان ، ایتالیا ، اسپانیا ، اتریش و جمهوری چک هزینه بسیار کمی را برای تحصیل از دانشجویان می‌گیرند. در کشور آلمان هزینه‌ های اسم‌ نویسی در دانشگاه‌ ، حدود ۱۱۰ الی ۳۸۴ دلار آمریکا است. این مبلغ تقریباً تمام برنامه‌ های تحصیلی در دانشگاه‌ های دولتی آلمان را شامل می شود. در بسیاری از کشورهای جهان اول هزینه‌ های زندگی بالا هستند و منظور از تحصیل رایگان اشاره به میزان شهریه دریافتی از دانشجو است. بهترین روش های سرمایه گذاری

مهاجرت رایگان برای تحصیل پزشکی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

کسب نمرات بالا در آزمون‌ های زبان ، تحصیل به زبان رسمی کشور مقصد و دریافت توصیه نامه از طرف استادان نیز به شما در تحصیل رایگان پزشکی کمک خواهند کرد. همچنین شما می‌توانید با ارائه رزومه تحصیلی قوی ، بورسیه تحصیلی نیز دریافت کنید که هزینه‌ های تحصیلی‌ تان را پوشش دهد. پس برای تحصیل رایگان در رشته ی پزشکی نیازمند شرایطی مثل : داشتن رزومه قوی ، کسب نمرات بالا در دروس ریاضی ، فیزیک و زیست در دبیرستان ، دریافت بورسیه ی صد در صدی ، تحصیل در کشور های اروپایی ، تحصیل به زبان مادری همان کشور است. هزینه حضور در دانشکده پزشکی تنها شامل شهریه نمی شود ، بلکه شامل اجاره خانه ،‌ خوابگاه ، غذا و هزینه‌ های متفرقه نیز می‌ شود.

دانشجو می‌تواند با دریافت بورسیه ۱۰۰ درصدی از یک دانشگاه و تحصیل به زبان کشور مقصد و یا با تحصیل در کشوری که دانشگاه‌ ها در آن شهریه‌ ای دریافت نمی‌کنند ، به دانشکده پزشکی برود و به طور رایگان در رشته پزشکی تحصیل کند. اگر دانشجو بخواهد در انگلستان به صورت رایگان در رشته پزشکی تحصیل کند ، نیازمند کسب بورسیه تحصیلی ۱۰۰ درصدی در یک دانشگاه است که البته دریافت این بورسیه‌ ی تحصیلی در میان دانشجویان بسیار رقابتی است و شما باید دارای رزومه‌ ای بسیار قوی برای دریافت کردن آن باشید. اگر به زبان‌هایی غیر از زبان انگلیسی مسلط هستید ، می‌توانید در کشورهایی مانند آلمان ، فرانسه ، نروژ و ایسلند برای تحصیل رایگان پزشکی اقدام کنید. دانشگاه‌هایی که معمولاً شرایط هزینه ی تحصیلی ارزان قیمت و رایگان را دارند به دلیل درخواست زیاد متقاضی ، ورودی و پذیرش تحصیلی رقابتی سختی دارند.

مهاجرت تحصیلی همراه با اخذ ویزای همراه

شرایط اخذ ویزا برای هر کشور متفاوت است ، یکی از اصلی‌ ترین مشکلات افرادی که مهاجرت می‌کنند ، دوری از عزیزان و وابستگی به خانواده است. این مشکل می‌تواند باعث ایجاد افسردگی در فرد بشود و عملکرد او را در درس و کار پایین‌ بیاورد. اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارید می‌توانید برای اعضای درجه یک خانواده‌ تان درخواست ویزا دهید. البته ممکن است در هر کشور ، قوانین مربوط به ویزای همراه متفاوت باشد. مثلا در برخی از کشور ها همراه اجازه کار تمام وقت و دائمی دارد در حالی که ویزای همراه در بعضی از کشورها به صورت موقت صادر می‌شود.

این ویزا به همسر قانونی فرد ، فرزندان و فرزند خواندگان رسمی و قانونی فرد تعلق می‌گیرد. البته بعضی از کشور ها در شرایط خاصی امکان گرفتن ویزای همراه برای پدر و مادر و یا خواهر و برادر را فراهم می کند. نکته قابل توجه این است که ویزای همراه معمولا به اندازه مدت زمانی که ویزای فرد داوطلب مهاجرت اعتبار دارد صادر می‌شود و در این مدت همراهان تحت حمایت متقاضی اصلی مهاجرت هستند. اما نکته قابل اهمیت این است که ویزای همراه دانشجویی شامل پدر ، مادر ، خواهر ، برادر و سایر افرادی که با متقاضی تحصیل در خارج از کشور نسبت فامیلی دارند ، نمی‌شود. بسته به قوانین هر کشور ویزای همراه برای فرزندان زیر 18 الی 22 به شرطی که ازدواج نکرده باشند ، و برای همسر یا شریک قانونی فرد متقاضی صادر می گردد. لیست برترین مشاغل خانگی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه

  1. ترجمه مدارک همراهان
  2. مدارک اثبات تمکن مالی
  3. عکس رنگی با اندازه استاندارد پاسپورت
  4. پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه تا درخواست ویزا
  5. مدارک و فرم های تکمیل شده هویت همسر و فرزندان

شرایط ویزای همراه دانشجویی کشور کانادا

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

نوعی از ویزای همراه با نام سوپر ویزا در کانادا وجود دارد که مهاجرت پدر و مادر شخص را شامل می‌شود. صدور این ویزا در صورتی که شخص دارای ویژگی هایی مانند یک شغل ثابت با درآمد کافی و حساب بانکی وی میزان کافی از سرمایه را دارا باشد ، وجود دارد. این ویزا 10 سال اعتبار دارد. و باعث می‌شود خانواده ی این شخص تحت ویزای توریستی باشند. و در این کشور زندگی کنند ولی امکان کار و تحصیل را همراه هم نخواهند داشت.

در  کشور کانادا از دو مسیر ویزای همراه کاری (Open Work Permit) . یا ویزای همراه توریستی (TR) همسر قانونی دانشجو می‌تواند همراه او وارد کشور کانادا بشود. در صورت دریافت مجوز و ویزای کار یا همان Open Work Permit همسر دانشجو این شرایط را دارد تا برای هر کار فرمایی در کانادا مشغول به کار شود. بنابراین نه تنها همسر یا شریک دانشجو فرصت فوق العاده ی کار در کانادا را به دست می‌آورد. بلکه در تامین مالی خانواده خود نیز دچار مشکل نخواهد شد.

همسر دانشجو برای گرفتن ویزای همراه باید ثابت کند که پس از اتمام تحصیل همسر خود ، خاک کانادا را ترک خواهد کرد. و تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌ های زندگی خود در کانادا را دارد که مجزا از هزینه زندگی و تحصیل همسر است.

یکی از مهم ترین دلایل اخذ ویزا در کشور کانادا امکان ارسال درخواست به صورت هم زمان با دانشجو یا همان متقاضی اصلی وجود دارد. که در صورت صدور ویزا افراد می‌توانند همراه با یک دیگر وارد کشور کانادا شوند. بهترین روش دریافت انواع وام

شرایط ویزای همراه دانشجویی کشور آلمان

اگر به عنوان دانشجو ی بین المللی در آلمان مشغول به تحصیل هستید شما این اجازه را دارید که اعضای خانواده و همراه خود را در طول دوره تحصیل با خود به آلمان بیاورید. منظور از همراه اعضای خانواده و نیز همسر قانونی و فرزند زیر 16 سال شما می‌باشد. در کشور آلمان تسلط اندک همسر دانشجو به زبان آلمانی برای همراه شدن به او الزامی است.

در آلمان مانند سایر کشور ها نیز همراهان باید مدارکی مرتبط بر این موضوع را تحویل دهند که از پس هزینه‌ های خود در آلمان برمی‌آیند. امکان اقدام هم زمان برای ویزای همراه دانشجویی در کشور آلمان وجود دارد. اگر شما به عنوان یک دانشجو با ویزای دانشجویی در کشور آلمان اقامت دارید همسر شما فقط در شرایطی مهم و خاص می‌تواند در این کشور مشغول به کار شود. اما بهتر است اگر همسر شما قصد و توانایی کار در این کشور را دارد برای خود به طور جداگانه درخواست ویزای کاری دهد تا در ادامه مشکلی برای همراه بودن او ایجاد نشود.

شروط ویزای همراه در کشور آلمان : توانایی تامین هزینه‌ها ، محل زندگی مناسب ، شرط سنی فرزندان ،تسلطی نسبی بر زبان آلمانی

شما باید حداکثر 6 ماه قبل از سفر خود به آلمان برای دریافت ویزا همراه اقدام کنید. اما اگر در طی این مدت موفق به انجام این کار نشدین تا حداقل دو هفته قبل از سفر نیز فرصت خواهید داشت.

شرایط ویزای همراه دانشجویی کشور استرالیا

برای اخذ ویزای همراه کشور استرالیا ، برای همسر قانونی متقاضی و همچنین فرزندان دانشجو که حداکثر باید تا سن 18 سال باشند صادر می شود. دانشجو در صورتی می‌تواند همراه خود را به کشور وارد کند که حداقل طول تحصیلی او در استرالیا 12 ماه باشد.

همسر و همراه دانشجو که با ویزای همراه استرالیا اقامت دارد به صورت 24 ساعت و تمام وقت مجوز کار دارد. البته اگر متقاضی اصلی ، در مقطع لیسانس مشغول به تحصیل باشد ، همراه او در هفته اجازه ی کار را به مدت 20 ساعت و پاره وقت خواهد داشت. نکته ای که حائز اهمیت است ؛ همراه هیچ گونه محدودیتی در راستای فعالیتش در طول مدت تحصیل دانشجو وجود ندارد.

ارائه درخواست برای ویزای همراه دانشجو در استرالیا می‌تواند همزمان با درخواست ویزای دانشجو و یا بعد از شروع دوره تحصیلی او در استرالیا باشد. در هر صورت لازم است تمکن مالی کافی برای پرداخت همه هزینه‌ های زندگی همراهان را ثابت کنید و در کنار این مدارک باید اثبات کنید پس از اتمام دوره ی تحصیل دانشجو به کشور خود باز خواهید گشت. 10 روش تبلیغات موثر در رشد کسب و کار

شرایط ویزای همراه دانشجویی کشور آمریکا

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

در کشور آمریکا برای ویزای همراه تنها همسر و فرزندان مجردی که زیر 21 سال باشند. به همراه داشنجو صلاحیت دریافت ویزای همراه آمریکا یا F2 را دریافت خواهند کرد. البته یکی از موارد مهم که باید تمامی همراهان ثابت کنند. این است که ریسک سلامت و پزشکی ، امنیتی یا سایر خطراتی را برای کشور آمریکا ندارند.

در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما غیر قابل پذیرش باشند و شرایط ذکر شده را به خوبی دارا نباشند ، حتی اگر سایر اعضای خانواده ویزای همراه دریافت کنند ویزای فرد متقاضی ریجکت می شود.

همسر دانشجو که دارای ویزای F2 است تنها می‌تواند به صورت پاره وقت در ایالات متحده تحصیل کند ، در صورتی که علاقه مند به تحصیل تمام وقت در آمریکا هستند ، باید برای تغییر ویزای F2 به ویزای دانشجویی F1 اقدام کند. همچنین مجوز کار برای دارندگان ویزای همراه F2  صادر نمی‌ شود و اجازه ی کارکردن در این کشور را ندارند.

همراه برای ارائه مدارک لازم و همچنین مصاحبه ی ویزای فرد همراه می‌‎تواند هم زمان با متقاضی اصلی و یا به طور جداگانه اقدام کند . به‌طورکلی ، برای دریافت ویزای F2 ، فرد دارای ویزای F1 باید توانایی مالی کافی را برای حمایت دانشجو داشته باشد.

شرایط ویزای همراه دانشجویی کشور ایتالیا

اخد ویزای همراه دانشجویی برای کشور ایتالیا با دشواری‌ های بسیار زیادی همراه است.  افراد متاهل پیش انتخاب مقصد برای مهاجرت و اولویت قرار دادن این کشور باید آگاهی و اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع داشته باشند. شایان به ذکر است زمانی که دانشجو در حال تحصیل در کشور ایتالیا است و پس از اینکه اقامت تحصیلی خود را دریافت کرد.  می‌تواند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه بگیرد و دعوت نامه ارسال کند. بنابراین در کشور ایتالیا امکان اقدام همزمان برای دریافت ویزای همراه دانشجویی و مهاجرت همزمان وجود ندارد.

نکته ی مهم برای دانشجویانی که به طور رسمی در ایتالیا و به صورت تمام وقت تحصیل در این کشور تحصیل می‌کنند. و بیش از 6 ماه قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ، می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند.

برای درخواست ویزای توریستی به غیر از مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه شود ، دو مرحله ی فاکتور شرایط و محل زندگی و ارائه ی تمکن مالی برای ورود همراهان در کشور ایتالیا بسیار مهم هستند.  بدین ترتیب باید خانه ای با متراژ کافی و تعداد اتاق مناسب برای خانواده خود مقرر کند.  به غیر از این شرایط متقاضی باید مبلغی به خاطر تمکن مالی در حساب حقوقی خود ارائه دهد که این مبلغ با توجه به تعداد افراد افزایش می‌یابد. همسر دانشجو به عنوان همراه در کشور ایتالیا مجوز کار ندارد.

مهاجرت تحصیلی رایگان در فرانسه

از آن جا که کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپایی با امکان تحصیل رایگان در خارج است ، یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است و بورسیه های تحصیلی فرنسه برای پوشش هزینه زندگی یا تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی، کمک کننده است. کشور فرانسه در حال حاضر بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد و هرساله به این تعداد افزوده می‌شود. منظور از تحصیل رایگان در فرانسه، تحصیل بدون شهریه نیست. بلکه شهریه هر ترم به قدری مختصر است که اصلاحا رایگان نامیده می‌شود.

تحصیل به زبان فرانسوی مهمترین شرط تحصیل رایگان در فرانسه است. اما نگران نباشید، شما به‌راحتی می‌توانید با شرکت در دوره های زبان فرانسه در یکی از کالج های زبان در فرانسه پذیرش بگیرید. به فرانسه بروید و در حین آموختن زبان فرانسوی برای دانشگاه های برتر فرانسه درخواست پذیرش دهید و یا اینکه کار پیدا کنید. در این صورت خواهید دید که مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه به‌راحتی امکان‌ پذیر است!

افراد زیادی وجود دارند که علاقه‌مند هستند تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه‌های برتر فرانسه بگذرانند. افرادی که شهروند فرانسه بوده یا اقامت این کشور را دارند، می‌توانند به‌صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. اگر چه تحصیل در فرانسه کاملاً رایگان نیست ، اما افرادی که در دانشگاه‌های دولتی این کشور پذیرفته می‌شوند، هزینه بسیار کمتری را می‌پردازند. به‌عنوان‌مثال دانشجویان بین‌المللی پذیرفته‌شده در دانشگاه سوربن هزینه تحصیلی پرداخت نکرده و فقط هزینه ثبت‌نام را پرداخت می‌کنند.

دانشجویان بین‌المللی که توانایی مالی برای زندگی در فرانسه را ندارند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی نیز استفاده کنند. علاوه بر بورسیه تحصیلی روش‌های دیگری ازجمله انجام کار پاره‌وقت در حین تحصیل یا دریافت وام‌های آموزشی برای تحصیل رایگان و مقرون‌به‌صرفه در فرانسه نیز وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی رایگان در ترکیه

یکی از مهم ترین دلایل اصلی تحصیل رایگان در ترکیه که به طور کامل رایگان است ، دریافت بورسیه دولتی است. این بورسیه جذاب‌ ترین و بهترین برنامه ی دریافت بورسیه ی رایگان دانشگاهی در ترکیه است.

ویژگی های اصلی بورس دولتی کشور ترکیه در سال‌ های اخیر به دلیل افزایش تعداد دانشگاه‌ ها و بالارفتن کیفیت و سطح آموزش آن ها ، به  مرکز توجه هزاران دانشجو از سراسر دنیا تبدیل شده است. سیاست‌ های تشویقی دولت ترکیه در افزایش این آمار قطعاً تأثیر خیلی زیادی داشته است. یکی از بهترین‌ سیاست‌های تشویقی ، اعطای بورسیه کامل به متقاضیان خارجی برای تحصیل رایگان در ترکیه است. این بورسیه که به «بورسیه دولتی» شناخته می‌شود ، ویژگی‌ های این بورسیه شامل موارد زیر است که بررسی می‌کنیم :

  • شهریه ی کامل دانشگاه را پوشش می‌دهد.
  • این امکان را به شما می‌دهد تا زبان کشوری را که در آن تحصیل خواهید کرد با آموزش زبان ترکی ۱ساله یاد بگیرید ؛ بنابراین ، تحقیقات دانشگاهی شما منابع را متنوع می‌کند و زندگی روزمره لذت‌ بخش‌ تر می‌شود.
  • برای دانشجویانی که به کشوری جدید مهاجرت می کنند ، محل اقامت کامل را فراهم می‌کند.
  • هنگام آمدن به ترکیه و بازگشت به کشور در پایان دوره تحصیلی برای یک‌ بار هزینه ی بلیت هواپیما را پرداخت می کنند.
  • با بیمه درمانی ، این امکان را به شما می‌دهد تا در صورت لزوم از خدمات درمانی رایج بهره‌مند شوید.
  • علاوه بر تمام این فرصت‌ ها که فراهم می شود ، 1000 لیر در مقطع کارشناسی ، 1400 لیر در مقطع کارشناسی ارشد ، در مقطع دکترا ماهانه 1800 لیر هزینه ی کمک تحصیلی به مهاجران می‌دهند.

جمع بندی

امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی تلاشگر و آینده‌ نگر به فکر مهاجرت تحصیلی به کشور های اروپایی و آمریکایی هستند. در این مقاله به پرسش مهاجرت تحصیلی چیست. و به بررسی کشور هایی که شرایط فوق العاده و رایگانی را برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشورشان را دارند پاسخ دادیم. و به بررسی بورسیه های تحصیلی مهم برای هموار شدن راه تحصیل در کشورهای خارجی پرداختیم.

با اخذ ویزای تحصیلی می‌توانید از امکاناتی عالی برخوردار شوید و خانواده ی خودرا هم به کشور مورد نظر همراه با خود بیاورید. پس از اتمام دوره ی تحصیل و دریافت مدرک نیز از شرایط شغلی و بازارکار بهتری برخور دار شوید. در انتها نیز به معرفی شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی و به بررسی شرایط دریافت ویزای همراه در هر کشور پرداختیم. البته شرایط مهاجرت تحصیلی می‌تواند با توجه به انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظرتان متغیر باشد. بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت ، شرایط و قوانین مربوط به پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای در دانشگاه و کشور مورد نظر خود را به خوبی مطالعه کنید.

دیگر مقالات ما

Avatar

ertaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت