دوشنبه , 26 شهریور 1403 2024 - 09 - 16 ساعت :
» ساخت و ساز » دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی
ساخت و ساز - نمای ساختمان

دکوراسیون داخلی

شهریور 20, 1402 00152

دکوراسیون داخلی

 عبارت است از: “هماهنگی طراحی شده برای به نمایش گذاشتن هنرمندانه رنگ ها، مبلمان و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان .این مربوط به هنر و علم ایجاد فضای داخلی است که از نظر زیبایی و عملکرد برای کاربران آن مفید باشد. دکوراسیون داخلی از سبک ها و گرایش های مختلفی پیروی می کند و آنها را در کنار هم قرار می دهد تا سبک شخصی کاربر را بیان کند. به یک معنا،  به این می پردازد که چگونه می توان یک پلان آزاد را با مبلمانی که فضای کاملی دارد، یا با دکوری که چشمگیر است، یا اینکه چگونه با نورپردازی و پوشش، فضا و حالت یک فضا را تغییر داد، تطبیق داد. ابزار نیوز

طراحی داخلی به سبک انگلیسی

طراحی داخلی مدرن انگلیسی سبکی است که سبک بریتانیایی را با عناصر معاصر ترکیب می کند. امروزه بسیاری از خانه ها از این سبک استفاده می کنند. این به دلیل توانایی آن در زیبا و کاربردی بودن محبوب شده است.

سبک انگلیسی (ویکتوریایی) جنبشی سختگیرانه و تا حدودی محافظه کارانه است که به طور سنتی نمونه ای از ظرافت و خوش ذوقی به شمار می رفته است. فضای داخلی انگلیسی پر از چوب و پارچه، درهای بزرگ و پنجره های بزرگ، فرش های دنج و پرده های مجلل، راه پله های چوبی عریض و شومینه است. شومینه عنصر اصلی طراحی در خانه های بریتانیایی است. شومینه مرتفع با سنگ طبیعی یا پانل های چوب حکاکی شده جزء مرکزی است که فضای داخلی اتاق را در اطراف مرتب می کند. واردات خودرو های چینی

سبک مصری

 دکوراسیون داخلی : نمای ساختمان به سبک مصری :پالت مصری معمولاً از سایه های مختلف خنثی تشکیل شده است که تأثیر شدیدتری از زردهای شنی، کرم ها و رنگ های بژ گرم تر دارد. این بسیار یادآور تپه‌های شنی است که بر سرزمین مصر مسلط هستند و با تلاش بسیار اندک، موضوعی بسیار عجیب و غریب را به فضای داخلی می‌آورند.دیوارها با رنگ های خنثی روبرو هستند، زرد روشن، سایه های گرم، بژ. دیوارهای تالارهای کاخ با نقاشی، نقش برجسته‌های نقش‌دار و کاشی‌های لعاب‌دار پوشیده شده بود. علاوه بر این، سقف ها با تصاویر منظره تزئین شده بودند. گاهی اوقات این تکنیک روی کف ها نیز اعمال می شد. علاوه بر تصاویر زندگی روزمره، نقوش گل مانند نیلوفر آبی، پاپیروس، درختان خرما، انگور، شاخه‌های درختان میوه، و همچنین تصاویر پرندگان، ماهی‌ها و حیوانات وجود داشت.

گوشه های گرد، طاق ها، طاقچه ها نیز به سبک مصری هستند. حصیر نی روی زمین، مجسمه گربه، نیم تنه نفرتیتی، تقارن هندسی آرام و دقیق، حال و هوای فراموش نشدنی زیبایی را ایجاد کرده است.علاوه بر این، خطوط سخت هندسی در مبلمان غالب بود. اما در گوشه ها از خطوط نرم و صاف استفاده شده بود. مصری ها به جنبه کاربردی مبلمان توجه زیادی داشتند. معمولاً با نسبت بدن انسان مطابقت دارد. پشتی ها و زیر دست ها اغلب با کنده کاری پوشانده می شد. پایه های صندلی و میز معمولاً به شکل پنجه ها یا سم ها و همچنین سر اردک ختم می شد.

سبک قبیله ای هندی ومغول

دکوراسیون داخلی :سبک های طراحی داخلی قبیله ای یک انتخاب محبوب در هند است. آنها اغلب با رنگ های روشن رنگ آمیزی می شوند و دارای عناصر طبیعی زیادی مانند چوب، سنگ و گیاهان هستند. این نوع طراحی معمولاً در مناطق شمالی هند یافت می شود.سبک مغول:این سبک طراحی داخلی در سراسر هند بسیار معروف است. به عنوان یکی از بهترین سبک های سنتی در نظر گرفته می شود. سبک مغول دارای رنگ های غنی فراوانی است و دیوارها و کف آن از چوب، سنگ و گچ ساخته شده است. مبلمان و تزیینات اتاق ها نیز با آن مواد ساخته شده است.

  • سبک راجستانی وبنگالی

سبک طراحی داخلی راجستانی دارای الگوهای تزئینی و جزئیات زیادی است. معمولاً در بخش غربی هند یافت می شود.سبک بنگالی:سبک طراحی داخلی بنگالی ترکیبی از سبک های سنتی هند و تأثیرات غربی است. عمدتاً در بنگال که بخش شرقی هند است یافت می شود.

  • سبک کرالا و راجپوت:

 دکوراسیون داخلی :سبک کرالا ترکیبی از طرح های سنتی و مدرن است. بیشتر در کرالا، جنوبی ترین ایالت هند یافت می شود.سبک راجپوت یکی دیگر از سبک های عالی طراحی داخلی در هند است. سبک راجپوت دارای رنگ ها و نقوش زیادی است. اتاق ها با کف و دیوارهای چوبی تزئین شده اند. تزئینات و اثاثیه نیز با چوب و سنگ ساخته شده است. دیوارها با فرش پوشیده شده و مبلمان از چرم و فلز ساخته شده است.

بهترین سبک ها

  • سبک هند و ساراسنیک

 دکوراسیون داخلی :سبک هند و ساراسنیک ترکیبی از سبک های طراحی داخلی مغول و راجپوت است. اتاق ها به سبک هندو ساراسنیک با کف مرمر، در و سقف چوبی و دیوارهای چوبی تزئین شده اند. مبلمان از چوب، برنج و شیشه ساخته شده است. تزئینات نیز با سنگ مرمر و چوب ساخته شده است.

  • سبک گجراتی ومرواری

افرادی که در ایالت گجرات زندگی می کنند ترجیح می دهند خانه های خود را با مبلمانی تزئین کنند که ظاهر آنتیک دارد. آنها همچنین ترجیح می دهند از رنگ های سنتی مانند نارنجی، زرد و سفید استفاده کنند. سبک گجراتی بسیار شبیه به سبک کوتا است. اما تفاوت این دو سبک در این است که مردم از مبلمان آنتیک و سنتی به سبک گجراتی استفاده می کنند و ترجیح می دهند از رنگ های سنتی استفاده کنند.سبک نهم سبک طراحی داخلی مرواری است. سبک مرواری در مناطق مرکزی و شرقی هند بسیار محبوب است. ویژگی اصلی این سبک ترکیبی از سبک سنتی هندی با سبک ایرانی است.

طراحی داخلی سنتی

این سبک های طراحی داخلی سنتی هند در طول سال محبوب هستند، اما در طول جشنواره های خاص، با رنگ ها و تزئینات زنده می شوند. به عنوان مثال، در جشن دیوالی، جشن چراغ ها، مردم خانه های خود را با رنگ های زنده تزئین می کنند و آن را با اعضای خانواده خود جشن می گیرند. به این سبک های سنتی طراحی داخلی، سبک های منطقه ای هندی نیز گفته می شود. شما می توانید هر یک از این پنج سبک را در خانه خود اعمال کنید. آنها برای سبک زندگی مدرن مناسب هستند. تمام سبک ها خانه شما را جذاب تر می کنند.طراحی داخلی مدرن ژاپنی ریشه در اصول مینیمالیستی، خطوط تمیز و مواد طبیعی دارد. با اتاق های مدرن به سبک ژاپنی، مبلمان ساده، اغلب کم ارتفاع، دیوارهای خالی و همچنین یک پالت رنگ خنثی را خواهید دید.

عناصر چوب و بامبو در طراحی داخلی ژاپنی

یکی از بهترین راه ها برای هماهنگی با طبیعت، افزودن عناصر چوبی طبیعی به خانه است. فرهنگ ژاپنی به دلیل استفاده از عناصر چوبی در سرتاسر خانه هایشان معروف است. دیوارها، درها، شبکه های صفحه نمایش و قاب ها همگی از چوب طبیعی ساخته شده اند. رایج ترین چوب ها، گونه های غربی افرا، سرو، شوکران و کاج قرمز هستند.

بامبو همچنین چوب محبوبی است که برای اهداف تزئینی استفاده می شود، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود.اساساً، بافت چوب را می توان در همه جای یک خانه ژاپنی دید. سعی کنید این عناصر چوبی طبیعی را با اضافه کردن یک کف بامبو یا صفحه چوبی به خانه خود بیاورید. شما عاشق اثر آرامبخشی خواهید بود که عناصر چوبی تمیز می توانند به خانه شما اضافه کنند.

ورودی به سبک ژاپنی

ورودی ژاپنی جنکان نامیده می شود. این منطقه ای است که به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید و همچنین مکانی است که بلافاصله کفش ها را در می آورند و معمولاً با دمپایی های داخلی جایگزین می کنند.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، ورودی دارای یک قفسه یا کابینت به نام getabako است که برای نگهداری کفش ها استفاده می شود (بر خلاف تصویر زیر، نوک کفش ها معمولاً به سمت بیرون قرار می گیرند). همانطور که متوجه خواهید شد، طراحی ورودی ساده با عناصر چوبی و نور طبیعی زیاد است.

کفپوش کاشی سنگی نیز در این خانه ها، به ویژه ورودی ها، محبوب است. برای تقلید از این طرح، پیشنهاد می کنیم خطوط ساده و تمیز طراحی ژاپنی را کپی کنید. شلوغ نگه داشتن راهروی ورودی خود ممکن است بزرگترین چالش باشد (مخصوصا برای صاحبان خانه های آمریکای شمالی که تمایل دارند مقداری درهم ریختگی در ورودی خود مانند پست، کفش و غیره قرار دهند.)

مبلمان به سبک ژاپنی

دکوراسیون داخلی:در حالی که بسیاری از خانه‌های اصیل ژاپنی اتاق‌های پر از مبلمان را برای اهداف خاصی مانند اتاق نشیمن یا اتاق تلویزیون جدا نمی‌کنند، ما هنوز هم می‌توانیم سادگی ژاپنی را در خانه‌های خود تقلید کنیم.

بیشتر مبلمان ژاپنی تا سطح زمین کم است، یا وقتی صحبت از مراسم چای به میان می آید، معمولاً کوسن های کف از مبلمان صرف نظر می کنند. یا می‌توانیم با احاطه کردن یک میز تخته‌ای کم‌رنگ با کوسن‌های کف، معتبرتر باشیم – استفاده از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای صرف غذا بسیار مفید و شاید حتی کمی رمانتیک خواهد بود. چه بخواهید طراحی بیشتری از شرق و غرب داشته باشید، چه بخواهید بسیار معتبر باشید. مبلمان سبک ژاپنی به راحتی می توانند در خانه شما گنجانده شوند.

استفاده از سنگ اسلب الیگودرز یا دیگر سنگ های اسلب برای زیبایی نمای داخلی ساختمان

اصول طراحی مینیمالیستی ژاپنی

همانطور که احتمالا قبلاً می توانید بگویید، طراحی ژاپنی تمیز و مینیمالیستی است. به هم ریختگی در این خانه ها وجود ندارد. همانطور که در بالا بحث کردیم، گاهی اوقات حتی مبلمان زیادی در یک خانه اصیل ژاپنی وجود ندارد.

چگونه می توانید به این زیبایی طراحی دست پیدا کنید و همچنان خانه ای پر از مبلمان و امکانات رفاهی مدرن داشته باشید؟

ترفند این است که طراحی خود را ساده و بی نظم نگه دارید. بیشتر علاقه مندان به طراحی مدرن این سبک را به راحتی تکرار می کنند.

فضای باز و نور طبیعی

 دکوراسیون داخلی :کلید طراحی ژاپنی است همانطور که در بالا ذکر شد، فضای باز و اصول طراحی مینیمالیستی در طراحی ژاپنی حاکم است. بنابراین بیایید به راه دیگری برای دستیابی به این زیبایی طراحی نگاه کنیم – نور طبیعی.نور طبیعی به وفور این خانه ها را پر می کند و مناظر آرام و رنگ های طبیعت را با خود به ارمغان می آورد. راه بهتری برای روشن کردن خانه شما چیست؟ پنجره های بزرگ و گسترده و بازشوهای سقفی مانند نورگیرها، راه مناسبی برای افزودن این طرح روشن به خانه شما هستند.

پارچه های سنگین نیز یک نه، نه بزرگ هستند. تنها کاری که انجام می دهند این است که جلوی این نور طبیعی را می گیرند. سعی کنید پنجره های خود را از هر گونه مانعی دور نگه دارید، اما اگر این امکان پذیر نیست، یک سایه بامبوی ساده یا پانل های پرده شفاف و گازدار را انتخاب کنید. نور طبیعی – چه راه روشنی برای روشن کردن خانه شما!

رنگ های محبوب در طراحی ژاپنی

مطابق با زیبایی طبیعی دنیای بیرون، خانه های ژاپنی معمولاً دارای رنگ های ساده از طبیعت هستند.. چگونه می توانیم این را در فضای داخلی خود تقلید کنیم؟ سعی کنید این عناصر چوبی طبیعی را از طریق قفسه‌بندی‌های چوبی، پانل‌های دیواری و کف‌پوش بگنجانید یا رنگ‌های خاکستری سنگ را در کف یا حتی مبلمان خود اضافه کنید.همچنین، فراموش نکنید که مقدار زیادی سبزی را از طریق گیاهان آپارتمانی طبیعی اضافه کنید. سادگی کلید انتخاب پالت رنگ شماست. به بیرون از پنجره های خود نگاه کنید تا ببینید امروز چه عناصر رنگی طبیعی را می توانید در خانه خود بگنجانید.

برای دستیابی به این سبک، طراحی تمیز، ساده و مینیمال آن را در تمام اتاق های خانه خود تقلید کنید. به خانه خود اضافه کنید: عناصر چوبی طبیعی، فضای سبز ساده، نور طبیعی، مبلمان مدرن، آب‌نماها، وان عمیق، بالشتک‌های کف پوش، درها یا صفحه‌های کشویی، اتاقی برای میانجی‌گری و رنگ‌های فراوان برگرفته از طبیعت.همه این قطعات کوچک، خانه شما را به یک طراحی داخلی غنی ژاپنی می کشاند که از فرهنگ و عشق به طبیعت صحبت می کند. آیا دوست دارید خانه ای به این سبک طراحی کنید؟

Avatar

ertaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت