یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» کسب و کار » استراتژی رشد » رشد سریع پیج اینستاگرام
رشد سریع پیج اینستاگرام
استراتژی رشد - کسب و کار

رشد سریع پیج اینستاگرام

آبان 29, 1402 53301

رشد سریع پیج اینستاگرام

رشد سریع پیج اینستاگرام | امروزه بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده میکنند که بیش از دوست میلیون از این کاربر ها به صورت روزانه حداقل از یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام بازدید میکنند. با توجه به این امار و ارقام استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار ها به یک ضرورت تبدیل شده است. از آنجایی که افراد بیشتر وقت خود را در فضاهای مجازی میگذرانند با راه اندازی پیج اینستاگرام و یا کسب و کار آنلاین در این پلتفرم میتوانید تبلیغاتی پر بازده و درآمد بالایی کسب کنید. از طرفی دیگر بسیاری از افراد مایل به راه اندازی کب و کار خود هستند و سرمایه آنچنانی ندارند ، اینستاگرام بهترین گزینه ها و یکی از برترین مشاغل خانگی به شمار میرود.

باید توجه داشت که با توجه به اینکه شرایط راه اندازی و یا تبلیغات کسب و کار در اینستاگرام بسیار خوب است ، رقبای زیادی از سراسر کشور خواهید داشت. علاوه بر آن یادگیری الگوریتم های این برنامه و جذب فالوور های واقعی از چالش های این نوع کسب و کار است. در این مقاله ابزار نیوز ،  سعی داریم شما را هر چه بیشتر با برنامه اینستاگرام آشنا کنیم و با معرفی و بررسی برخی استراتژی ها به رشد سربع پیج اینستاگرام شما کمک کنیم.

انواع اکانت اینستاگرام

رشد سریع پیج اینستاگرام
رشد سریع پیج اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام در ابتدا به عنوان یک برنامه برای سرگرمی با امکان انشار عکس ها ، ویدیو ها و لحظات خود با دوستان و دیگر کاربران تشکیل شد. پس از گذشت مدتی کاربران از این برنامه برای مقاصد دیگری چون فروش لباس ، فروش لوازم مختلف ، معرفی کتاب و اموزش و ارائه نمونه کار های خود استفاده کردند. از این رو صاحبان اینستاگرام تصمیم گرفتند تا امکانات دیگری در این راستا اضافه کنند. یکی از این امکانات ارائه انواع اکانت های اینستاگرامی بود.

در حال حاضر سه نوع اکانت شخصی ف اکانت بیزنسی و سازنده یا همان کریتور در اینستاگرام وجود دارد. که هر یک مزایا و ویژگی هایی را در اختیار شما قرار میدهد. اگر قصد راه اندازی اکانت و شروع فعالیت در پیج اینستاگرامی خود دارید بهتر است کاربرد هر یک از اکانت ها را بدانید و از مزایای هر یک آگاه شوید. چرا که ممکن است بدون آگاهی یک نوع حساب را انتخاب کنید و در نهایت بازخورد مورد انتظار را به دست نیاورید. با سئوف همراه باشید تا بتوانید نوع اکانت موردنیاز خود را تشخیص دهید.

  • حساب شخصی (Personal Account)
  • حساب کریتور (Creator Account)
  • حساب بیزینسی (Business Account)

انتخاب نوع مناسب برای حساب اینستاگرام ، در انتخاب استراتژی برای مدیریت پیج اینستاگرام و همچنین نحوه مدیریت آن تاثیر گذار است ، پس در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با جزییات کامل به بررسی این سه نوع حساب بپردازیم. پیج اینستاگرام سنگ پارسی که با محتوی فروش انواع سنگ های ساختمانی مثل سنگ اسلب الیگودرز ، سنگ گرانیت نطنز و … فعالیت میکند بعد از چند سال فعالیت نکردن و رها کردن پیج ، مجدد شروع به فعالیت کردن و به دلیل نظم در انتشار ، محتوی با کیفیت و فعالیت منظم پیج دوباره رشد کرده است.

پیج شخصی اینستاگرام ( Personal Account )

همانطور که از نام این نوع اکانت مشخص است ، اکانت های شخصی یا همان Personal مختص استفاده شخصی و همان مقاصد اولیه اینستاگرام است. اگر قصد ما از فعالیت در ایسنتاگرام تنها ارتباط با دوستان و آشنایان ، سرگرمی و به اشتراک گذاری لحظات و علایق ماست ، این نوع اکانت بهترین نوع برای شما میباشد.

مزایای پیج شخصی اینستاگرام :

  • می‌تواند خصوصی (Private) یا عمومی (Public) باشد.
  • تمام ویژگی های پایه ای اینستاگرام ، مثل قرار دادن پست ، استوری و ریلز را داراست.
  • شما می‌توانید حساب شخصی خود را به یک یا چند صفحه فیسبوک لینک کنید.

معایب پیج شخصی اینستاگرام :

  • هیچ آماری از صفحه در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.
  • نمی‌توانید برای اهداف مالی و کسب درآمد از آن استفاده کنید.
  • نمی‌توانید اطلاعات تماس (ایمیل ، شماره تلفن ) خود را برای تماس کاربران قرار دهید.
  • ویژگی های محدودی دارد.
  • اینستاگرام API خود را برای حساب های شخصی بسته است ، به همین دلیل امکان استفاده از آن روی حساب های شخصی وجود ندارد.

پیج شخصی برای چه کسانی مناسب است ؟

هماطور که پیش تر اشاره کردیم پیج های شخصی برای افرادی مناسب است که تمایل و تمرکزی بر تولید محتوا ، آموزش و کسب درآمد از اینستاگرام را ندارند. اگر صرفا به دنبال گذراندن بخشی از روز خود برای سرگرمی و تماشای ویدیو های مختلف و به اشتراک گذاشتن علایق خود هستید ، پیج شخصی مناسب شماست. این نوع حساب کاربری چیزی است که اینستاگرام با آن شروع به فعالیت کرد ، و مناسب کسانی است که می‌خواهند از اینستاگرام لذت ببرند و با افراد ارتباط برقرار کنند.

پیج کریتور اینستاگرام (Creator Account)

یکی از جدیدترین اکانت های اینستاگرام پیج های کریتور یا سازنده هستند. این نوع حساب مناسب برای اینفلوئسر ها ، چهره های مهم و مشهور چون ورزشکاران و بازیگران و تولید کنندگان محتواست. این نوع پیج یک سطح از حساب شخصی بالاتر و یک سطح از حساب بیزینسی پایین تر است و در واقع عملکردی بینابینی دارد. اینستاگرام حساب Creator را تعریف کرد تا تفاوتی بین کاربران عادی ، اینفلوئنسر ها و تولید کنندگان محتوا و کسب و کار ها قائل شود و هرکدام از آن ها بتوانند با توجه به نوع فعالیت خود نوع حساب شان را تعیین کنند.

مزایا پیج کریتور اینستاگرام : 

  • حساب کاربری Creator امکانات پایه اینستاگرام شامل قرار دادن پست ، استوری و ریلز را دارد.
  • با ایجاد یک حساب کاربری Creator ، آمارهای دقیق و خوبی نسبت به اکانت ، محتوای آن ، فعالیت ها و همچنین بازدید کنندگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • برای نحوه نمایش حساب شما به کاربران انعطاف پذیری وجود دارد ، شما می‌توانید پروفایل خود را شبیه به یک پروفایل شخصی به کاربران نمایش دهید یا دسته بندی حساب خود و اطلاعات تماس را هم در آن بگنجانید.
  • می‌تواند برای امور تبلیغاتی به یک صفحه فیسبوک متصل شود.
  • دسته بندی های متفاوتی دارد که شما می‌توانید بسته به نوع فعالیت یکی از آن دسته بندی ها را انتخاب نمایید.
  • با ایجاد حساب Creator اجازه ایجاد و مدیریت تبلیغات اینستاگرام را خواهد داشت.
  • در صورتی که بیش از 10 هزار فالور داشته باشید میتوانید در استوری خود لینک قرار دهید.
  • می‌توانید مجموعه ای از پاسخ های سریع (Quick Reply) آماده کنید و از این طریق پاسخگویی به دایرکت های خود را سرعت بخشید.
  • می‌توانید از روی کامپیوتر شخصی خود به Creator Studio دسترسی داشته باشید.  Creator Studio به شما اجازه می‌دهد به پست ها و استوری ها ، ریلز ها و … در دسکتاپ خود دسترسی داشته باشید ، آمارها را مشاهده نمایید و علاوه بر این بتوانید برای محتوای مورد نظرتان جستجو کنید.

معایب پیج کریتور اینستاگرام :

  • حساب Creator نمیتواند Private باشد ، یعنی اگر حساب شخصی شما که Private  است را به Creator تبدیل کنید ، حساب شما عمومی یا Public خواهد شد.
  • حساب کریتور خود را میتوانید فقط به “یک” صفحه فیسبوک متصل کنید.

اکانت Creator  برای چه کسانی مناسب است ؟

همانطور گه پیش تر اشاره کردیم پیج های کریتور و یا سازنده مناسب اینفلوئنسر ها و بلاگر ها ، اشخاص معروف و افرادی که در تولید محتوا فعالیت دارند است. اگر به دنبال کسب درامد از تولید محتوا  و فعالیت خود در اینستاگرام هستید، بهتر است این نوع پیج را انتخاب کنید. آمار و داده هایی که از طریق بخش insight دریافت میکنید به شما کمک میکند تا محتواهایی مورد علاقه و پر بازدید مخاطبان خود را بیابید و رون پیج خود را مورد بررسی قرار دهید.

پیج بیزینس اینستاگرام (Business Account)

در آخر نوع دیگر پیج های اینستاگرامی که همانطور که از نامش مشخص است ، مناسب آنلاین شاپ ها ( راه اندازی آنلاین شاپ ) ، برند ها و ارتباط با مخاطبان و بازاریابی است. با راه اندازی یک پیج بیزینس در اینستاگرام شما قابلیت فعالیت به صورت حرفه ای تر و قابل اعتماد تر خواهید داشت. علاوه بر این یک مسیر ارتباطی دیگر بین شما و مشتریان شما ایجاد میکند و آن ها میتوانند از این طریق با شما در ارتباط باشند. پروفایل Business اینستاگرام به شما کمک می‌کند حضورتان در اینستاگرام و دیده شدن تان را افزایش دهید و از این طریق برند و کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید. بهترین سایت های همکاری در فروش 

مزایای پیج بیزینس اینستاگرام : 

  • حساب کاربری بیزینسی امکانات پایه اینستاگرام شامل قرار دادن پست ، استوری و ریلز را دارد.
  • با ایجاد حساب Business در اینستاگرام ، به آمارها و آنالیزهای بیزینسی درباره حساب تان ، محتوای تولید شده ، فعالیت ها و مخاطبان تان دست خواهید یافت.
  • در این نوع حساب امکان راه اندازی تبلیغات دارید.
  • می‌توانید اطلاعات کسب و کار و تماس خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهید.
  • با حساب بیزینسی به قابلیت فروشگاهی اینستاگرام دسترسی دارید و میتوانید برای فروش محصولات خود استفاده کنید.
  • می‌توانید مجموعه ای از پاسخ های سریع (Quick Reply) آماده کنید و از این طریق پاسخگویی به دایرکت های خود را سرعت بخشید.
  • می‌توانید در قسمت دایرکت خود تماس تصویری داشته باشید.
  • در صورتی که بیش از 10 هزار فالور داشته باشید می‌توانید در استوری خود لینک قرار دهید.
  • میتوانید از روی کامپیوتر شخصی خود به Creator Studio دسترسی داشته باشید. پیش از این درباره قابلیت های Creator Studio صحبت کرده ایم!

معایب پیج بیزینس اینستاگرام : 

  • نمی‌تواند Private باشد.
  • نیازمند به اتصال به یک صفحه فیسبوک است.
  • تنها می‌تواند به یک صفحه فیسبوک متصل شود.

اهمیت تعداد فالوور در رشد پیج اینستاگرام

برای اینکه کسب و کار های آنلاین و فروشگاه های اینترنتی بتوانند از فضای اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند باید بتوانند مخاطبان هدف خود را جذب کنند و تعداد مخاطبان و یا به عبارتی فالوور های پیج خود را بالا ببرند. با افزایش تعداد فالوور های پیج کاری در اینستاگرام درآمد بیشتی نیز خواهند داشت. یکی از بهترین نتایجی که فروشگاه‌های اینترنتی با خود به همراه دارند، برندسازی است. حتماً دقت کرده‌اید که از بین صدها محصول مشابهی که از شرکت‌های مختلف وجود دارد فقط نام برخی از آنها آشناتر است. اگر بین قفسه‌های فروشگاه‌ها آن را ببینید حتماً به آن سر می‌زنید و تا حدودی اعتماد ذهنی به آن دارید. برای جذب فالوور بیشتر و برند سازی نام کسب و کار و پیج خود در ینستاگرام لازم است برخی راه ها و استراتژی هارا دنیال کنید که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

راهکار های طلایی رشد سریع پیج اینستاگرام

رشد سریع پیج اینستاگرام
رشد سریع پیج اینستاگرام

اگر میخواهید پیج اینستاگرام هدفمند و همراه با درآمد بالا داشته باشید ، باید صبور باشید و انتظار طی کردن راه صدساله در یک شب نباشید. اینستاگرام به کسانی که به الگوریتم ها اهمیت میدهند و قوانین را رعایت میکنند توجه بسیار زیادی دارد. پش از این راه های استفاده از روش های رشد پیج از طریق فالور های فیک و تقلبی بسیار زیاد بود و افراد می‌توانستند با تنظیم سرعت کم‌وزیاد کردن فالو و آنفالو یا کامنت و لایک اینستاگرام را دور بزنند.

اما در حال حاضر اینستاگرام بر روی محتواهای کپی و فالوور های فیک و یا هر گونه فعالیتی که سعی در دو زدن قوانین آن را داشته باشد ، حساسیت زیادی نشان میدهد. و به عبارتی این کار برای رشد پیج نه تنها مفید نیست بلکه به کاهش بازدید پیج منجر میشود. در ادامه به معرف برخی از راه و روش هایی میپردازیم که با رعایت و انجام آنها به ور مداوم میتوانید رشد سریع پیج اینستاگرام خود را تجربه کنید و فروش خوبی داشته باشید. راهکار های طلایی برای رشد سریع پیج اینستاگرام عبارت هستند از :

شناخت اینستاگرام برای رشد سریع تر

برای شروع فعالیت و کسب درآمد بالا در اینستاگرام ابتدا باید آن را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین بهره را از تمامی امکاناتی که در اختیار شما برای رشد بیشتر پیج شما گذاشته است ، ببرید. همانطور که پیش تر گفتیم این پلتفرم بر اساس نیاز های افراد و فعالیت های گوناگون ، امکانات مختلفی را در نظر گرفته است. کاربران میتوانند با توجه به نوع کاربری و هدف خود از فعالیت از این امکانات استفاده کنند. پس شناخت آنها براش رشد سریع پیج اینستاگرام ضروری است.

اینستاگرام دارای تنظیمات و امکانات تخصصصی است ، کاربران با توجه به نوع اکانتی که در اینستاگرام در آن فعالیت دارند از اینستاگرام استفاده کنند.  اینستاگرام با داشتن قابلیت‌های بسیار مهمی مانند امکان تگ کردن، منشن کردن، هشتگ گذاری و کپشن نویسی فضا برای رقابت و فعالیت گسترده برای تولید محتوا ارزشمند فراهم کرده است. یکی از مهم‌ترین ابزارهای اینستاگرام برای بررسی تخصصی فعالیت یک پیج اینستاگرام ، قسمت (Insight) آن است. شما برای تحلیل و ارزیابی پیج خودتان یا هر پیج دیگری می‌توانید از این قسمت استفاده کنید. توصیه میشود برای استفاده هر چه بهتر از این امکانات ب مطالعه و آموز تک به تک هر کدام بپردازید.

عکس پروفایل شاخص و واقعی چه تاثیری در رشد پیج دارد ؟

نخستین تصویری که یک کاربر جدید از فروشگاه و یا پیج کاری شما میبیند ، عکس پروفایل پیج شماست. عکس پروفایل شما میبایست شاخص و بیان کننده فعالیت و حوزه کاری شما باشد تا بتواند اعتماد مخاطان هدف شمارا جلب کند. استفاده از یک عکس پروفایل غیر واقعی ، شلوغ و پر از نوشته قطعا بازدهی و نتیجه خوبی برای پیج نخواهد داشت. پروفایل پیج اینستاگرامی شما مانند ویترین یک فروشگاه و مغازه واقعی میباشد ، مانقدر که چیدمان خوب و خلاقانه یک مغازه در دنیای واقعی اهمیت دارد ، پروفایل و بیو شما در پیج اینستاگرامی شما حائز اهمیت است.

بر اساس نتایج و بررسی شرکت های دیجیتال مارکتینگ دسته ای از پیج های اینستاگرامی که عکس پروفایل آن ها عکس شخصی حقیقی و واقعی بوده است بازدهی بهتری در جذب و جلب اعتماد مخاطبان خود داشته اند. در انتخاب پروفایل و بیو پیج خود خلاقیت به خرج دهید و خود و کسب و کارتان را به طور کامل به مخاطبین خود معرفی کنید. بهترین هوش مصنوعی برای طراحی لوگو

تاثیر بیو جذاب در رشد اینستاگرام

یکی از دیگر راهکار های طلایی که موجب رشد سریع پیج اینستاگرام میشود بیو مناسب و کامل است. همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد صفحه ابتدایی که نشان دهنده بیو و پروفایل شماست مانند ویترین یک مغازه است و از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مخواهید مخاطب هدف شما با نگاه اول به فروشگاه اینترنتی شما جذب شود ، میبایست اطلاعات دقیق ، جامع و کامل به صورت خلاصه و البته خلاقانه در بیو پیج خود بنویسید. بیوگرافی شما اولین شرح‌حال از فعالیتتان است و باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و نشان فرد یا فروشگاه اینترنتی
  • شعار اصلی فروشگاه اینترنتی
  • نکات شاخص و متمایز فروشگاه اینترنتی

در صورت وجود و نیاز نکات لازم برای استعلام صحت فعالیت و یا شماره تماس ، نام شهر و آدرس فروشگاه حضوری خود را برای جلب هر چه بیشتر اعتبار و اعتماد مخاطبان اضافه کنید. اشاره به جزئیات و موارد غیر ضروری نه تنها کاربر را جذب نیکند بلکه به او عدم آگاهی صاحب اصلی پیج اینستاگرام را نشان می‌دهد. بهتر است در بیوگرافی به ترتیب ، به نکات شاخص و متمایز و مهم فعالیت اشاره شود. همین جزئیات و نکات ساده از مهم‌ترین راهکارهای رشد سریع پیج اینستاگرام است.

استراتژی پست گذاری در اینستاگرام

رشد سریع پیج اینستاگرام
رشد سریع پیج اینستاگرام

یکی از مهم ترین و در واقع اصلی ترین راهکار های طلایی رشد سریع پیج اینستاگرام تولید محتوای حرفه ای و البته اختصاصی است.  شما باید بر فروشگاه اینترنتی خود تولید محتوا انجام دهید ، عکاسی خوبی داشته باشید و ویدئوهای جذاب تهیه کنید که مخصوص فروشگاه اینترنتی شما باشد. پس‌ازآن می‌توانید استراتژی محتوا گذاری خود را تعیین کنید.

پست گذاری مهم ترین بخش فعالیت شما در اینستاگرام است. شما میتوانید از طریق تولید محتوای مناسب با حوزه کاری خود مخاطب جذب کنید ، کامنت و لایک دریافت کنید و با تشویق کردن مخاطبان خود به انتشار محتواها بیشتر دیده شوید. همانطور که اطلاع دارید دیده شدن بیشتر در اینستاگرام موجب افزایش فروش و درآمد کسب و کار شم میشود.

اینستاگرام بسیاری از فعالیت‌های شما در این فضا را بر اساس استراتژی پست گذاشتن شما تحلیل می‌کند و تعیین می‌کند که آیا شما فعالیت قابل قبولی در این فضا دارید یا خیر! تعداد پستی که می‌گذارید در مقایسه باکیفیت پست‌هایی که منتشر می‌کنید ارزش کمتری دارد. پس به‌جای تمرکز در کمیت پست‌ها روی کیفیت آن‌ها تمرکز داشته باشید تا بتوانید رشد سریع پیج اینستاگرام تان را رقم بزنید.

رشد سریع پیج اینستاگرام با استوری گذاشتن

روزانه بیش از 500 میلیون استوری توسط کاربران در اینستاگرام منتشر میشود. با کمی تفکر و توجه به آمار میتوان فهمید که گذاشتن استوری فاقد ارزش و محبوبیت نیست. استوری های روزانه یکی از بهترین راهکار های رشد سریع پیج اینستاگرام است. استوری یکی از راه های ارتباط گرفتن و شناخت هرچه بهتر مخاطبان و فلوور های خود در حوزه کسب و کارتان است. با استوری گذاشتن می‌توانید چالش‌های زیادی برای کاربران ایجاد کنید و آن‌ها برای دنبال کردن فروشگاه اینترنتی مشتاق کنید. در استوری باید حتماً از ابزارهای اینستاگرام برای طراحی استوری استفاده کنید تا نظرسنجی‌های زیادی قرار دهید تا بیشتر دیده شوید.

لایو های هفتگی

لایو یکی از امکاناتی است که اینستاگرام در اختیار کاربران خود در پلتفرم قرار داده است. با گذاشتن لایو شما میتوانید به صورت زنده با مخاطبان حاضر تعامل داشته باشید و به سوالات آن ها را پاسخ دهید. تعامل بیشتر و ارتباط گرفتن با مخاطبان باعث جلب اعتماد و رشد سریع تر پیج اینستاگرام شما میشود. لایو اینستاگرام بهترین ابزار برای اثبات هویت پیج اینستاگرام شماست و شما می‌توانید محصولات و خدمات شاخص و جدید خود را در لایو منتشر کرده و معرفی کنید تا کاربران با آن‌ها آشنا شوند. سعی کنید به‌صورت هفتگی لایو برگزار کنید تا کاربران فالوورها بدانند که در هر هفته می‌توانند به‌صورت زنده با شما ارتباط برقرار کنند و اگر با چالشی روبرو هستند آن را برطرف کنند.

برای رشد سریع پیج اینستاگرام با مخاطبان تعامل داشته باشید

پلتفرم اینستاگرام به برقراری ارتباط بین پیج های مختلف امتیاز میدهد و به پیج های اینستاگرام که زمان کافی برای ارتباط و تعامل اختصاص میدهند بیشتر توجه میکند و برای تشویق آنها را ب مخاطبان بیشتری نشان میدهد. پس یکی از روش های موثر در رشد سریع پیج و دریافت بازدید بیشتر در اینستاگرام تعامل است. تعامل انواع مختلفی چون تعامل با مخاطبان ، همکاران و رقبا دارد که لازم است به هر یک از آنها توجه و تعامل کافی داشته باشید. تعامل با کاربران و دنبال کنندگان، تعامل با پیج‌های اینستاگرامی رقیب و همکار، تعامل با دنبال کنندگان و مخاطبان پیج‌های رقیب و همکار ، از مهم‌ترین تعاملاتی هستند که می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام داد. هر چه تعامل بیشتری داشته باشید دنبال کندگان بیتری را جذب میکنید که در نهایت موجب رشد پیج و کسب و کار شما میشود.

توجه به موضاعات ترند و روز

یکی از موضوعاتی که اغلب مخاطبان دنبال میکنند و علاقه دارند ، اتفاقات و موضوعات ترند و روز دنیا است. شما میتوانید با شناخت موضوعات ترند و کمی خلاقین حوزه کاری خود را به افراد بیشتری نشان هید و مخاطبان بیشتر را جذب کنید. گاها میتوانید از موضوعات ترند که به کسب و کار شما مرتبط نیستند را در استوری منتشر کنید و به کاربران خود نشان دهید که از اخبار و اطلاعات روز دنیا مطلع هستید. از این طریق دنبال کنندگان تنوع تولید محتوا را در پیج اینستاگرام شما مشاهده می‌کنند و تعامل بیشتری با شما خواهد داشت.

در ارائۀ اخبار روز به قوانین کشور باید توجه داشته باشید و از خط قرمزها عبور نکنید. یکی دیگر از روش های مهم رشد سریع پیج اینستاگرام برگزاری مسابقات روز و چالش های بین المللی ترند دنیاست. با ایجاد چالش ها و مسابقات مختلف هم سرگرمی متناسب با علایق مخاطبان خود ایجاد کرده اید که به رشد پیج کمک بسیاری میکند و هم دستتان در تولید محتوا باز تر خواهد بود.

تبلیغات پیج اینستاگرام برای رشد سریع تر

رشد سریع پیج اینستاگرام
رشد سریع پیج اینستاگرام

تبلیغات یکی از بهترین روش های افزایش بازدید و رشد پیج اینستاگرام است. از روش تبلیغات هم میتوانید به عنوان کسب درآمد و هم رشد پیج استفاده کنید. بسیاری از اینفلوئنسر ها با بالا بردن تعداد فالوور های خود به تبلیغات دیگر کسب و کار ها و پیج های دیگر میپردازند و در ازای این تبلیغات پول دریافت میکنند. تبلیغات با کمک اینفلوئنسرها می‌تواند بهترین روش برای نشان دادن کاربرد خدمات و محصولات شما در مخاطبان است. شما باید برای معرفی محصولات و خدمات خود از پیج‌های اینستاگرامی که فعالیتی مرتبط با فعالیت شما دارند برای اجرای تبلیغات درخواست کنید.

از مهم ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام این است که در زمانی کوتاه و سریع متوانید مخاطبان واقعی جذب کنید و فروش خود را بالا ببرید. توصیه هایی که باید هنگام تبلیغات در نظر بگیرید یان است که حتما تبلیغات ود را به افرادی معتبر و حقیقی بسپارید. و توجه داشته باشید که حتما پیش از تبلیغات در پیج خود محتوا گذاری کنید و و اجازه بدید تا حدی پیجتان رشد کنند  سپس اقدام کنید. 10 روش تبلیغات موثر در رشد کسب و کار

تولید محتوای اختصاصی داشته باشید

پلتفرم و الگوریتم اینستاگرام برای تولید محتوا های اختصاصی و مفید ارزش زیادی قائل است. برای مخاطبان خود ازش قائل باشید و با صرف وقت محتوا های خلاقانه و مفید و اختصاصی تولید کنید. سعی کنید از محتوای دیگران کپی برداری نکنید و خودتان تولید محتوای خاص کسب و کارتان را انجام دهید. استفاده از عناوین جذاب برای محتوا های پیج یکی دیگر از نکات جذب مخاطب است. برای مثال اگر همه در مورد “دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب” صحبت می‌کنند، شما در مورد “عواقب استفاده نکردن از ضد آفتاب” صحبت کنید. همچنین محتوای شما اختصاصی باشد. از گذاشتن مطالب تکراری پرهیز کنید.

قوانین اینستاگرام را مطالعه کنید

درصورتی‌که به الگوریتم‌های اینستاگرام توجه نکنید و هر طور که دوست دارید رفتار کنید به عنوان اسپم شناخته می‌شوید و جلوی فعالیتتان گرفته می‌شود. برای پست گذاشتن، لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو و آنفالو و تمام فعالیت‌های خود در اینستاگرام باید طبق الگوریتم‌ها و قوانین عمل کنید.

استراتژی‌های موثر برای افزایش فالوور

رشد سریع پیج اینستاگرام
رشد سریع پیج اینستاگرام

استراتژی های مختلف و بسیاری برای ایجاد نفوذ و جذب مخاطبان هدف شما در اینستاگرام وجود دارد. در ادامه این بخش به برخی از مهم ترین و موثر ترین استراتژي ها برای رشد سریع تر پیج اینستاگرام میپردازیم. داشتن استراتژی و دنبال کردن آن به شما کمک میکند تا بسیار راحت تر برای روند پیج خود برنامه ریزی کنید و در موقعیت های درست ، بیشترین رشد طبیعی را داشته باشید. توجه داشته باشید که روند رشد و استراتژی های موثر در اینستاگرام مدام در حال بروزرسانی هستند و شما باید بر اساس علایق مخاطبان خود و روند اینستاگرام استراتژی های خود را بروز کنید.

پیداکردن مخاطب هدف

اولین قدم برای برای افزایش فالوور و رشد سریع پیج اینستاگرام شما پیدا کردن مخاطب هدف است. حتی اگر وقت زیادی را صرف تولید محتوای با کیفیت و جذاب کنید اما نتوانید ارتباطی با مخاطبان هدف خود برقرار کنید در واقع هیچ کاری نکرده اید. یافتن مخاطبان هدف در حوزه کاری شما در اینستاگرام مانند روشن کردن چراغ در مسیری تاریک است. مخاطبان به شما راه ها را نشان میدهند و از بیراهه رفتن جلوگیری میکنند. مخاطب هدف افرادی هستند که شما با فعالیت در پیجتان نیاز آن ها را برطرف میکنید. در اینستاگرام، این دسته از افراد در مرحلهٔ اول جذب صفحهٔ شما می‌شوند و اگر شما را فالو کنند ، مشتری‌های بالقوهٔ شما خواهند بود.

اگر توجه کنید در دنیای واقعی نحوه صحبت ما با خانواده و دوستان کاملا متفاوت است. چرا که به شناختی کامل از این افراد را کشف کرده ایم و با هر فردمحتوای مناسب و مورد علاقه آن را به اشتراک میگذاریم. شناخت و یافتن مخاطبان هدف در اینستاگرام نیز دقیقا به همین شکل است ، شما باید بدانید چه افرادی نیازمند محصول و یا محتوا های شما هستند و طبق آن روند پیج و محتوا سازی خود را هدایت کنید. برای راحت تر شناختن مخاطب های خود بهتر است به سوال های زیر پاسخ دهید :

  • مخاطب کدام محتواهای من را بیشتر میپسندد ؟
  • مخاطب با کدام محتوای من تعامل بیشتری دارد ؟
  • مخاطب در چه زمان‌هایی آنلاین است تا محتواهای پیج من را ببیند ؟
  • مخاطب من چه جنسیت و ردهٔ سنی‌ای دارد ؟

با پاسخ این سوال ها میتوانید متوجه شوید ایا در مسیر تولید محتوایی درستی قرار دارید یا خیر.

جذب مخاطب هدف به پیج اینستاگرام

برای جذب مخاطب هدف به پیج اینستارام شما و تبدیل آن به یک فالوور دائمی و فعال تنها نیازمند رعایت یک نکته است ، “محتوای پیج و پست شما به درد مخاطب بخورد”. این جمله شاید به نظر ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما مسیری بسیار طولانی را برای جذب فالوور برای شما طی میکند. اگر نکته پیشین را رعایت کنید و بدانید مخاطبان شما جذب چه محتواهایی میشوند و بتوانید خلاقیت و نیاز مخاطبان را با یکدیگر ترکیب و ارائه دهید پیج شما رشد سریعی را تجربه خواهد کرد.

برای طی کردن راحت تر این مسیر میتوانید از ابزار هایی که خود پلتفرم اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهداستفاده کنید.  و یا حتی با بررسی پیج همکاران و رقبای خود ایده بگیرید. اگر مخاطب ، پست‌هایی را می‌پسندد که کمتر جایی در استراتژی محتوایی شما دارند ، مسیرتان را عوض کنید و این پست‌ها را بیشتر در برنامه‌تان بگنجانید.

برگزاری مسابقات و هدیه‌ دادن به مخاطب

یکی از موثر ترین روش ها برای افزایش فالوور برگزاری مسابقات و هدیه دادن به فالوور های پیج است. اگر شما از افرادی که حضور پر رنگ و فعالی در پیجتان دارند با یک هدیه کوچک قدردانی کنید افراد بیشتری مایل به فعالیت میشوند و در نهایت فالوور های بیشتری دریافت میکنید. همچنین برگزاری برخی از مسابقات باعث ایجاد حس شوق و سرگرمی در مخاطبین میشود که به رشد پیج شما بسیار کمک میکند.

می‌توانید از مخاطب بخواهید برای شما محتوایی تولید کند تا در مسابقه شرکت داده شوند یا هدیه‌ای به آن‌ها تعلق بگیرد. مثلاً‌ اگر فروشگاه اینترنتی دارید می‌توانید از مخاطبان بخواهید با محصولات شما عکس بگیرند و صفحات خودشان با هشتگ خاصی منتشر کنند ، دوستانشان را زیر پست مسابقه‌ای تگ کنند ، پست‌تان را لایک کنند و کامنت بگذارند یا صفحه‌تان را دنبال کنند. این کار می‌تواند مخاطبانی را که پیج شما را دنبال نمی‌کنند هم جذب پیج‌تان کند.

بهترین استراتژی پست‌ گذاری و مدیریت زمان برای رشد پیج

اگر تمامی نکات مذکور را رعایت کنید و بهترین و با کیفیت ترین محتوا و بهترین کپشن را در زمانی مکه مخاطبان آفلاین هستند منتشر کنید بازدیدی دریافت نمیکنید. چرا که کسی نیست تا با پیج شما تعامل کند. با اینکه الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را به میل خود به مخاطب نشان میدهد اما زمان بندی شما برای پست گذاری در این الگوریتم نقش بارزی دارد. شما میتوانید از طریق اطلاعاتی که Instagram Insight از پیج در اختیارتان میگذارد استفاده کنید و بهترین تایم های پست گذاری در پیجتان را بیابید. ابزارهای خارجی دیگری هم مانند Buffer, Later, Hootsuite و … وجود دارند که کار شما را برای انتخاب بهترین زمان انتشار پست ، آسان می‌کنند. اگر در زمان درست پیج محتوای خود را منتشر کنید و پشت گذاری کنید ، احتما بازدید محتوا را به بیشترین حد خود میرسانید و به رشد سریع پیج خود کمک بسیاری میکنید.

نکته: فواصل بین انتشار پست‌ها نیز اهمیت دارد. با اینکه فعالیت مرتب و منظم شما در پیج اینستاگرام ، توجه الگوریتم را جلب می‌کند ، ممکن است حوصلهٔ مخاطب را سر ببرد. استراتژی‌هایی که تا به اینجا توضیح دادیم، می‌تواند برای پیج‌های شخصی و بیزینسی مورداستفاده قرار بگیرد.

دیگر مطالب

Avatar

ertaweb

تعداد دیدگاهها: 3

  1. Avatar
    Erfan

    خیلی عالی بود ممنونم

  2. Avatar
    Qzl

    اموزش خوب در زمینه تواید محتوی تصویری هم بزارین لطفا

  3. Avatar
    Raha

    بسیار عالی و مفید بود ممنونم 👌🏼👏🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت