یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» ساخت و ساز » خرید سنگ گرانیت نطنز
ساخت و ساز - نمای ساختمان

خرید سنگ گرانیت نطنز

آذر 20, 1402 10178

خرید سنگ گرانیت نطنز

خرید سنگ گرانیت نطنز | سنگ گرانیت نطنز اصفهان یکی از پر طرفدار ترین و قدیمی ترین انواع سنگ گرانیت به شمار میرود که نه تنها در ایران بلکه در بازار های بین المللی شهرت دارد. رنگ زیبا و منحصر به فرد و روشن سنگ گرانیت نطنز مزین به لکه های سیاه و خاکستری است که جذابیت این سنگ را چندین برابر کرده است. به دلیل شکل ظاهری این سنگ و وجود دانه های ریز مشکی یا قهوه ای پراکنده این سنگ با نام های دیگری چون گرانیت دانه فلفلی و یا گل پنبه ای شناخته میشود. همانطور که از نام این سنگ پیداست مکان استخراج و معادن ان در شهرستان نطنز اصفهان قرار دارد و در دو رنگ سفید و مشکی فرآوری و به بازار عرضه میشود.

سنگ پارسی بستری مناسب برای افراد علاقمند به خریداری انواع سنگ ساختمانی طبیعی لوکس و نیمه لوکس فراهم کرده است. از انجایی که مجموعه سنگ پارسی از بزرگترین و بهترین تولید کنندگان سنگ در اصفهان محسوب میشود و به فرآوری انواع سنگ طبیعی نظیر سنگ گرانیت نطنز مشغول است ، قصد دارد بهترین و درجه یک ترین سنگ ها را بدون دخالت واسطه به دست مشتریان خود برساند. از این رو اگر قصد خرید سنگ گرانیت نطنز درجه یک را دارید میتوانید به دو صورت حضوری با مراجعه به مجموعه سنگ پارسی در اصفهان و یا به صورت غیر حضوری و آنلاین از طریق وب سایت و شماره های مدرج اقدام کنید. خرید سنگ گرانیت نطنز با بالاترین کیفیت برش و فرآوری با نازل ترین قیمت ها در ابعاد دلخواه شما چون تایل و اسلب تنها در این مجموعه امکان پذیر است. با ابزار نیوز بهترین و جدید ترین اخبار ساخت و ساز را دنبال کنید.

سنگ گرانیت چه نوع سنگی است ؟

سنگ گرانیت (Granite stone) در همه جا  از جمله مجسمه های زیبا در موزه ها ، ستون های ساخته شده چشمگیر ، نماهای ساختمان و .. قابل مشاهده است. گرانیت در دسته سنگ های آذرین قرار میگیرد و از ماگما و گدازه های ذوب شده در اعماق پوسته زمین تشکیل میشود.  با سرد شدن گدازه ها، تحت فشار زیاد این سنگ متبلور می شود. تبلور این سنگ سبب ایجاد لکه و دانه های رنگی بر روی سطح این سنگ میشود هر چقدر زمان سرد شدن سنگ بیشتر طول کشد ، دانه های روی سنگ گرانیت بزرگ تر خواهد بود. در واقع نام سنگ گرانیت از کلمه لاتین granum به معنای دانه سرچشمه میگیرد. ماربل شیت چیست ؟ 

ویژگی های سنگ گرانیت نطنز اصفهان

ویژگی های ظاهری سنگ نطنز نظر بیشتر افراد را جلب میکند اما ظاهر زیبا تنها نکته مثبت سنگ گرانیت نطنز نیست ، بلکه ویژگی ها و خصوصیات این سنگ آن را سنگی بسیار مناسب و پرکاربرد تبدیل کرده است. دانستن و بررسی ویژگی های سنگ گرانیت نطنز پیش از خرید امری بسیار مهم است چرا که به شما در انتخاب صحیح مکان برای استفاده و نگهداری از آن راهنمایی و کمک میکند. در ادامه به بررسی بارزترین ویژگی های سنگ گرانیت نطنز خواهیم پرداخت.

جذب آب پایین سنگ گرانیت نطنز

یکی از بارزترین و بهترین نکات و ویژگی های مثبت سنگ گرانیت نطنز جذب آب بسیار ناچیز و پایین است. این ویژگی سبب ایجاد امکان استفاده از سنگ گرانیت نطنز در محیط داخلی و بیرونی و به طور کلی مکان هایی که به طور مستقیم در معرض برخورد آب و دیگر مایعات هستند ، میشود. به علت جذب آب پایین ، سنگ گرانیت نطنز گزینه ای بسیار مناسب سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه و فضاهای بیرونی میباشد.

مقاومت سنگ گرانیت نطنز در برابر مواد اسیدی و شیمیایی

سنگ گرانیت نطنز در دسته سنگ های آذرین قرار میگیرد و از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. بر اساس نتایج ازمایش های شیمیایی و فیزیکی این سنگ ، میتوان گفت که سنگ گرانیت نطنز در برابر مواد اسیدی و شیمیایی مقاوم است. از این رو در مکان هایی چون آزمایشگاه که در معرض آسیب های شیمیایی و اسیدی است ، قابل استفاده است.

مقاومت در برابر حرارت و آتش

یکی دیگر از ویژگی های بارز و مثبت سنگ گرانیت نطنز مقاومت در برابر حرارت بالا و آتش است. از آنجایی که سنگ گرانیت نطنز حاصل انجماد ماگما است بر اثر گرمای زیاد مستحکم شده است. در مکان هایی که در معرض حرارت بالا و مستقیم هستند و یا احتمال آتش سوزی وجود دارد سنگ گرانیت نطنز حرف اول را میزند.

عدم جذب گرد و غبار و آلودگی

همانطور که کمی قبل اشاره کردیم سنگ گرانیت نطنز از تخلل بسیار ناچیزی برخوردار است و از این رو منافذ کمی بر روی سنگ وجود دارد. وجود منافذ کم بر روی این سنگ باعث جذب بسیار پایین و کم گرد و غبار و آلودگی میشود. عدم جذب گرد و غبار و آلودگی ویژگی بسیار مهم و کاربردی است چرا که سبب افزایش طول عمر و جذابیت سنگ میشود.

موارد استفاده از سنگ گرانیت نطنز

با توجه به ویژگی های منحصر به فردی نظیر مقاومت در برابر حرارت ، عدم جذب آب و شست شوی راحت ، سنگ گرانیت نطنز یکی از سنگ های همه فن حریف محسوب میشود و مناسب اکثر پروژه های لوکس و نیمه لوکس در فضای داخلی و بیرونی ساختمان است. برخی از بیشترین موارد استفاده سنگ گرانیت نطنز به شرح زیر میباشد.

  • پله‌ها
  • نمای داخلی ساختمان
  • نمای بیرونی ساختمان
  • سنگ فرش فضای بیرونی
  • سنگ فرش داخل ساختمان
  • جدول سنگی
  • بدنه راه‌پله
  • دیواره‌ها و کف پارکینگ
  • کابینت و روشویی
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • مکان‌های پرتردد

فروش سنگ گرانیت نطنز

فروش سنگ گرانیت نطنز در مجموعه سنگ پارسی به دو روش حضوری و آنلاین صورت میگیرد. سنگ پارسی از تولید کنندگان قدیمی و با تجربه سنگ های طبیعی میباشد و با کمک متخصصین و دستگاه های بروز بهترین سورت های سنگی را به بازار ارائه میکند. در حال حاضر به فرآوری و فروش بیش از صدها نوع سنگ ساختمانی طبیعی با کیفیت میپردازد. به منظور ثبت سفارش و خرید میتوانید به صورت حضوری با مراجعه به آدرس اصفهان ، شهرک صنعتی محمود آباد ، خیابان 34 نبش فلکه گچ ، سنگ گرانیت نطنز را در ابعاد و تعداد مدنظر خود تهیه و خریداری کنید. چنانچه خرید حضوری برای شما مقدور نیست میتوانید به صورت آنلاین از طریق سایت سنگ پارسی تنوع و قیمت هارا مشاهده کرده و از طریق شماره های تماس مندرج در سایت با کارشناسان سفارش خود را ثبت و نهایی کنید.

فروش سنگ گرانیت نطنز در مجموعه سنگ پارسی با مزایایی چون حمل و نقل سریع به سراسر کشور ، مشاوره رایگان ، برش استاندارد ، سورت درجه یک ، قیمت پایین و… همراه است.  پس از ثبت خرید سنگ گرانیت نطنز ، سفارش شما در ابعاد انتخابی شما به صورت حرفه ای با کمک بروز ترین دستگاه های دنیا برش میخورد و بعد از طی کردن فرآیند فرآوری در بسته بندی های محکم و ایمن به سمت مقصد ارسال میشوند.

آنالیز سنگ گرانیت نطنز

ردیف عنوان کد استاندارد ایرانی Min Max سنگ گرانیت نطنز
1 تخلخل ناچیز 2/50 1
2 میزان جذب آب درصد ISIRI 5699 0/03 1/50 1%
3 مقاومت فشاری مگا پاسکال ISIRI 5698 600 2200 2000
4 مقاومت سایشی ISIRI 5700 2/20 6 6
5 وزن مخصوص ISIRI 5699 1/80 2/80 2.6

مزایای خرید سنگ گرانیت نطنز

سنگ گرانیت نطنز به دلیل ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فرد خود در نمای ساختمان و کفپوش کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر آن مقاومت و استحکام این نوع از سنگ گرانیت در برابر ضربه از دلایل محبوبیت این سنگ است. استفاده از سنگ گرانیت نطنز مزایای دیگر نیز دارد که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر میباشد :

  • زیبایی رنگ و طرح
  • استحکام بسیار بالا
  • رنگ ثابت
  • قیمت مناسب
  • برش دربعاد و اندازه دلخواه و سفارشی
  • جذب آب بسیار پایین و ناچیز
  • مقاوم در برابر سرما و گرما
  • مقاوم در برابر ساییدگی

معایب گرانیت نطنز

بیان تنها مزایا و ویژگی های مثبت یک محصول تنها به قصد فروش بیشتر آن امری درست و صادقانه ای نیست. در قسمت پیشین درباره مزایای خرید و استفاده از سنگ گرانیت نطنز سخن گفتیم ، حال خوب است برخی از معایب ناچیز این سنگ را بدانید. برخی از معایب سنگ گرانیت طنز اصفهان به شرح زیر میباشد.

  • وزن بالای مخصوص
  • چسبندگی کم در نما
  • ایجاد زنگ زدگی در بعضی از سورت‌ها به علت وجود آهن زیاد
  • ایجاد اشعه زیان آور برای بدن انسان‌ها در بعضی از سورت‌ها

قیمت سنگ گرانیت نطنز

قیمت سنگ گرانیت نطنز درست مانند دیگر انواع سنگ طبیعی مشخص نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت این سنگ ، ابعاد سفارشی شماست. سنگ های گرانیت نطنز در ابعاد تایل ، کوبیک و اسلب ارائه میشوند که هر یک از قیمت متفاوتی برخوردار است. از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت سنگ گرانیت نطنز ، سورت و درجه کیفی سنگ فرآوری شده ، میباشد. هر چه کیفیت کوپ سنگ و مواد استفاده شده هنگام فرآوری سنگ است. هر چه سنگ گرانیت نطنز با کیفیت بالاتری استخراج و برش خورده شود و صیقل کاری شده باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.

باید اشاره کرد که سنگ گرانیت نطنز در دسته سنگ های ارزان قمت قرار نمیگیرد و البته این گرانی قیمت به علت کیفیت ، زیبایی و کارایی بسیار این سنگ است. با این حال سنگ پارسی با حذف عواملی چون هزینه ارسال گزاف ، واسطه های بین کارخانه و مشتری و سود بیش از اندازه ، موفق به ارائه بالاترین کیفیت سنگ گرانیت نطنز و نازل ترین قیمت ها شده است. برای کسب اطلاعات بشتر و اطلاع از قیمت سنگ گرانیت نطنز با کارشناسان سنگ پاری در تماس باشید.

ابعاد سنگ گرانیت نطنز اصفهان

سنگ گرانیت نطنز با توجه به مقاومت بالا کیفیت عالی میتواند در ابعاد مختلف برش و ارائه شود. رایج ترین ابعاد سنگ گرانیت نطنز ابعاد 30 در 30 ، 40 در 40 ، 60 در 60 ، 80 در 80 میباشد. همچنین علاوه بر آن ابعاد بزرگتری چون اسلب به صورت های بوک مچ و فورمچ با توجه به سفارش و نیاز مشتری قابل اجرا و سفارش است. سنگ اسلب الیگودرز

معدن سنگ گرانیت نطنز

همانطور که از نام این نوع سنگ گرانیت مشخص است ، سرچشمه و معدن آن  شهر نطنز واقع در اصفهان میباشد. معادن متعددی در این شهر واقع شده اند که اصلی ترین آن ها در ۵ کیلومتری جاده نطنز به سمت روستای اوره از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان قرار گرفته است. سنگ گرانیت نطنز پس از استخراج به سمت کارخانه های تولید سنگ در استان های مختلف نظیر اصفهان روانه میشوند.

یکی از بزرگ ترین کارخانه ها و تولیدی های سنگ گرانیت نطنز مجموعه سنگ پارسی میباشد. این مجموعه پس از فرآوری با بهترین کیفیت و دقت به بازار های داخلی و بین المللی عرضه میکند. شما میتوانید برای خرید سنگ گرانیت نطنز اصفهان با بهترین قیمت و کیفیت درجه یک صادراتی با کارشناسان سنگ پارسی در تماس باشید.

چکیده متن

در این مطلب به بررسی کامل سنگ گرانیت نطنز اصفهان پرداختیم و از ویژگی ها ، مزایا ، معایب و حتی نحوه خرید آن سخن گفتیم. به طور خلاصه میتوان گفت سنگ گرانیت نطنز از قدیمی ترین و محبوب ترین سنگ های ساختمانی به شمار میرود که به علت ویژگی های منحصر به فرد و زیبایی خیره کننده کابرد فراوانی دارد. این سنگ در دو رنگ مشکی و سفید با دانه های مشکی و قهوه ای پراکنده در آن قابل یافت است. معدن و سرچشمه سنگ گرانیت نطنز در شهرستان نطنز اصفهان واقع است. از ویژگی های بارز این نوع سنگ گرانیت میتوان به تخلخل بسیار کم و جذب آب ناچیز آن اشاره نمود که موجب افزایش مقاومت آن شده است. این سنگ در ابعاد مختفل تایل ، کوبیک اسلب و سفارشی قابل خریداری و اجرا است.

با توجه به ویژگی ها و خصوصیات فوق العاده سنگ گرانیت نطنز ، در موارد بسیاری میتوان از آن چه در دکوراسیون و طراحی فضای داخلی و چه نمای اصلی فضای بیرونی ساختمان استفاده کرد. به منظور خرید سنگ گرانین نطنز بدون دخالت واسطه ها به صورت مستقیم از کارخانه تولیدی با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت با مجموعه سنگ پارسی در ارتباط باشید.

دیگر مطالب ما

Avatar

ertaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت