یکشنبه , 18 شهریور 1403 2024 - 09 - 08 ساعت :
» خودرو » مراحل دریافت کارت بازرگانی
مراحل دریافت کارت بازرگانی
خودرو - واردات خودرو

مراحل دریافت کارت بازرگانی

آبان 27, 1402 30213

مراحل دریافت کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی | این روز ها برای انجام داد و ستد های بین المللی میبایست کارت بازرگانی داشته باشیم که توسط اتاق بازرگانی صادر میشود. با دریافت کارت بازرگانی فرد دارنده اعم از شخص حقیقی و حقوقی درواقع مجوز تجارت د عره وادات و صادرات کالا صادر میشود. در کشور ما ایران تنها افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند قادر به انجام واردات و صادرات کالا هستند. در ادامه ابزار نیوز به نحوه و مراحل دریافت کارت بازرگانی خواهد پرداخت و مدارک مورد نیاز برای اخذ و دریافت آن را بر اساس قانون بررسی خواهد کرد.

کارت بازرگانی چیست ؟

مراحل دریافت کارت بازرگانی | در تعریفی کلی از کارت بازرگانی متوانیم این کارت را به گواهینامه تشبیه کنیم. چرا که همانگونه که برای اخذ و دریافت کارت گواهینامه رانندگی میباست قوانین و ایین نامه مخصوص به آن را یاد بگیرید و از مناصب موسسات مربوطه مجوز بگیرید ، تجار و بازرگانان برای هر گونه فعالیت تجاری بین المللی خود باید کارت بازرگانی دریافت و به همراه خود داشته باشند. از این رو کارت بازرگانی دارای اهمیت بسیاری در تجارت است و بازرگانان باید دریافت کارت بازرگانی را برای شروع فعالیت های تجاری خود در الئویت قرار دهند.

در تعریفی دقیق تر باید گفت که کارت بازرگانی به معنای مجوزی برای تجار است که با دارا بودن آن و رعایت قانون و قوانین معین قادر به فعالیت در دنیای اقتصاد هستند.  به عبارتی دیگر ، با اخذ کارت بازرگانی ، اجازه فعالیت های اقتصادی در داخل و خارج از کشور داده می شود.

هر کسی حق انجام امور صادرات و واردات کالا از مرز های خارج از کشور را ندارد و این امر تنها با وجود کارت بازرگانی است که قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد. بهتر است بدانیم تاجران و صادر کننده های خصوصی و همچنین مؤسسات تولیدی و دیگر مؤسسات همه حق دریافت کارت را دارند. جهت اقدام بازرگان به فعالیت های اقتصادی در خارج از کشور صدور و ارسال کارت توسط اداره صنعت و معدن و قبول کارت نیز با همان اداره انجام می شود. سریع ترین روش واردات خودرو

انواع کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی
مراحل دریافت کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی | کارت های بازرگانی با توجه به زمینه امور تجاری یا به عبارتی دیگر موضوع فعالیت تجاری به انواع مختلفی تقسیم بندی میشود که در ادامه به معرفی و بررسی مختصر هر نوع از کارت بازرگانی خواهیم پرداخت. تفاوت انواع کارت های بازرگانی تنها در قوانین و محدودیت های فعالیت های تجاری است. مراحل دریافت هر نوع کارت بازرگانی تقریبا مشابه یکدیگر است و تنها در ارائه تعداد محدودی مدارک تفاوت دارند. کارت های بازرگانی بر اساس نوع فعالیت شخص حقیقی یا حقوقی به چهار دسته ، کارت بازرگانی تجاری ، تولیدی صنعتی ، خدماتی و در آخر موردی تقسیم بندی میشوند.

 

دریافت کارت بازرگانی تجاری

یکی از انواع کارت های بارزگانی کارت بازرگانی تجاری است. این نوع از پر استفاده ترین و پر کاربرد ترین انواع کارت های تجاری به شمار میرود. بر اساس تعریف گمرک کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی برای تمامی امور صادرات و واردات از جمله صلدرات و واردات محصول خود و ترخیص کالاها و … میتوانند از این نوع کارت استفاده کنند. واردات خودروی چینی

دریافت کارت بازرگانی خدماتی

کارت بازرگانی خدماتی تنها برای افراد حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه خدماتی دارند صادر میشود. اشخاص حقیقی برای واردات کالا تنها در حوزه فعالیت تخصصی خود میتوانند از کارت بازرگانی خدماتی استفاده کنند.

دریافت کارت بازرگانی تولیدی ، صنعتی

در این نوع از کارت های بازرگانی درست مثل نوع پیشین اشخاص حقوقی نقش دارند با این تفاوت که علاوه بر واردات اقلام مورد نیاز خود میتوانند کالا ها و محصولات تولیدی خود را نیز صادر کنند. توجه داشته باشید که دارندگان این نوع کات بازرگانی تنها محصولات و اقلام تولیدی خود را میتوانند صادر کنند. اعتبار کارت بازرگانی تولیدی ، صنعتی یک سال میباشد.

دریافت کارت بازرگانی موردی

اشخاص حقیقی و حقوقی که میخواهند تنها برای یک بار کالاهای وارداتی خود را ترخیص کنند ، میتواند اقدام به دریافت کارت بازرگانی موردی کنند. به عبارتی دیگر کارت بازرگانی موردی یکبار مصرف محسوب میشود و تنها یک بار مجاز به استفاده از این نوع کارت هستید.

مراحل ثبت نام اخذ کارت بازرگانی

  1. در مرحله اول شما میبایست از طریق سامانه فرم های مورد نظر را تکمیل نموده و ثبت نام خود را تکمیل کنید و سپس مدارکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد ، را بارگذاری کنید.
  2. در مرحله دوم شما باید فرم دال با همان فرم گواهی امضا را تکمیل و به سامانه ارائه دهید.
  3. پس ار ارسال تمامی مدارک خواسته شده در سامانه از تمامی مراحل از طریق پامک مطلع خواهید شد. در صورتی که مدارک دارای نواقص باشند و یا مورد تایید قرار بیرند به صورت پیامکی به شما اطلاع داده میشود و از طریق سامانه جزئیات روند قابل مشاهده است. کافی است به عنوان شخص حقیقی با کد ملی و رمز عبور و به عنوان شخص حقوقی با شناسه ملی شرکت و رمز عبور وارد سامانه شوید و از روند و مراحل درخواست خود مطلع شوید.
  4. پس از تایید پرونده و درخواست شما کلاس های آموزشی تشکیل میشوند که باید به صورت آنلاین کلاس ها را رزرو و در آنها شرکت داشته باشید. در صورتی که تمامی مراحل مذکور را به درستی انجام دهید کارت بازرگانی شما در طی دو الی سه روز صادر خواهد شد.
  5. زمانی که مدارک شما و احراز هویت حضوری شما در اتاق بازرگانی تایید شود بین 5 الی 7 روز کارت بازرگانی شما به آدرسی که در فرم های اولیه وارد کرده اید ارسال میشود. توجه داشته باشید که برای دریافت کارت بازرگانی خود میبایست حتما حضور داشته باشید . در غیر این صورت بسته تحویل داده نمیشود و شما برای دریافت کارت خود باید دوباره درخواست ارسال دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی | برای گرفتن کارت بازرگانی شما باید مدارکی را به همراه داشته باشید ، در ادامه لیستی از این مدارک را اشاره کردیم :

  • عکس سه در چهار
  •  فرم تکمیل شده درخواست
  •  کپی برابر با اصل کارت ملی
  •  کپی برابر با اصل شناسنامه
  •  ارائه مدرک تحصیلی دیپلم به بالا
  •  گواهی عدم سوء پیشینه
  • کد اقتصادی
  • ارائه اجاره نامه و یا سند ملکی

متقاضیان دریافت کارت بازرگانی حقوقی علاوه بر مدارک بالا باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند :

  • ارائه آخرین روزنامه رسمی
  • سند مالکیت یا اجاره نامه
  • آخرین آگهی تغییرات
  • مدارک شناسایی اعضا

با کارت بازرگانی چه کار میتوان کرد ؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم تمامی دارندگان کارت های بازرگانی اعم از حقیقی و حقوقی میتوانند با ارائه مدارک کارت بازرگانی خود در زمینه هایی که به شرح زیر میباشد فعالیت کنند و از مزایای ان برخوردار شوند.

  1. عضویت در اتاق بازرگانی
  2. واردات کالا از مناطق آزاد
  3. صادرات کلیه‌ی کالاهای قانونی ( 10 مرحله صادرات کالا )
  4. صدور ویزای تجاری
  5. برقراری ارتباطات تجاری با تجار
  6. فعالیت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی تجاری
  7. انجام حق‌العمل تجاری در گمرک
  8. ثبت سفارش تجاری و ترخیص کالا از گمرک

برای صادرات سنگ های ساختمانی مثل سنگ اسلب الیگودرز و دیگر سنگ ها شما به کارت بازرگانی نیاز دارید.

مزایای دریافت کارت بازرگانی

افرادی که اقدام به دریافت کارت بازرگانی میکنند از مزایای بسیاری در عرصه تجاری خود برخوردار میشوند. برخی از مزایای دریافت کارت بازرگانی عبارتند از :

  • سادگی ترخیص کالا از گمرک
  • واردات کالا از مناطق آزاد
  • سهولت در ثبت سفارش
  • صادرات تمام کالاهای بازرگانی مجاز به کشورهای دیگر
  • مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
  • صدور ویزای تجارت
  • اقدام به فعالیت در حوزه واردات و صادرات کالا به صورت تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • شرکت آسان در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تمام تجار خارجی
  • مبادله و برقراری ارتباط تجاری در سطح جهان

شرایط جدید دریافت کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی | به مظور طی کردن مراحل دریافت کارت بازرگانی طبق مقررات وضع شده از سوی اتاق بازرگانی باید حتما سه سال از فعالیت تجاری شرکت شما گذشته باشد. و حتما دارای حساب جاری بدون هیچ چک برگشتی باشید. حداقل سن برای دریافت کارت بازرگانی بیست و سه سال است. و باید حتما دارای دفتر و یا واحد تجاری با سند اداری و یا تجاری باشید.

واحد و یا دفتر تجاری میتواند به نام شما و یا اجاره ای باشد و دارای کد اقتصادی باشد صرفا داشتن کارت بازرگانی منجر به اخذ مالیات نمی‌گردد طبق قانون مالیات به درآمد تعلق می‌گیرد و تا زمانی که شما مبادرت به واردات و صادرات نکرده‌اید مالیاتی یه شما تعلق نمی‌گیرد.

استعلام کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی | در حال حاضر افراد میتوانند به صورت انلاین و الکترونیکی فرآیند استعلام کارت بازرگانی هوشمند خود را با مراجعه به سایت اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران انجام دهند. متقاضی به منظور استعلام کارت بازرگانی هوشمند خود باید در ابتدا وارد سایت اتاق بازرگانی شده و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور متقاضی اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید. 

مدت اعتبار کارت بازرگانی

<yoastmark class=

اعتبار کارت های بازرگانی با توجه به زمان دریافت آن ها بین یک تا پنج سال است. به طور کلی مدت اعتبار کارت بازرگانی برای بار اول و دوم پس از دریافت یکسال میباشد و تمدید میشود. پس از گذراندن سه دوره تمدید کارت بازرگانی در صورتی که مشکلی در طی این دوره نبوده باشد میتوانند کارت خود را به مدت دو تا سه سال تمدید کنند.

در ضمن افراد با دارا بود کارت بازرگانی به مدت نه سال، می‌توانند پس از گذراندن این نه سال ، کارت بازرگانی خود را حداکثر تا پنج سال تمدید نمایند و از مزایای کارت بازرگانی بهره مند شوند.

نحوه تمدید کارت بازرگانی

نحوه تمدید کارت بازرگانی دقیقا مشابه نحوه ثبت نام کارت بازرگانی است و افراد باید برای تمدید کارت بازرگانی خود با توجه به مدارک و شرایطی که برای تمدید کارت بازرگانی نیازمند است. و همچنین اصل کارت بازرگانی با مراجعه به اتاق‌های بازرگانی و دفاتر صنعت و معدن مراحل لازم برای تمدید را طی نمایند. ضمناً شایان ذکر است افرادی که کارمند دولت هستند (به صورت تمام وقت) از گرفتن کارت بازرگانی محروم هستند.

بسیاری از افراد برای دریافت و استفاده از مزایای کارت بازرگانی به دنبال سامانه تمدید کارت بازرگانی هستند. که در اینجا می‌بایستی ذکر شود در صورتی که برای ثبت نام اقدام کرده باشند برای تمدید کارت بازرگانی نیز باید از همان سامانه ثبت‌نام استفاده نمایند.

شرایط لازم برای تمدید کارت بازرگانی

برای تمدید کارت بازرگانی حقوقی و حقیقی اشخاص می‌بایستی شرایط زیر را دارا باشند :

  • می‌بایستی از دریافت کارت بازرگانی سه سال و از تمدید آن دو سال گذشته باشد.
  • ارائه مدرک از طرف یک بنگاه تجاری مبنی بر اینکه دارنده کارت بازرگانی در زمان داشتن کارت بازرگانی به فعالیت تجاری مشغول بوده است.
  • ارائه پروانه کسب که خود به شرح زیر می‌باشد :
  1. دریافت و ارائه تأییدیه از صنفی که دارنده کارت بازرگانی در آن به فعالیت تجاری مشغول بوده است.
  2. دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن مبنی برنداشتن هرگونه مشکل برای تمدید کارت
  3. ارائه مدرک تحصیلی مرتبط (مدیریت بازرگانی ، گمرک و …)
  • دریافت تأییدیه از دو نفر از اعضای هیأت مدیره اتاق بازرگانی
  • ارائه سند مالکیت ملک تجاری که به فعالیت تجاری در آن مشغول هستند ، (در صورت استیجاره‌ای بودن ارائه اجاره نامه)

مراحل ابطال کارت بازرگانی

در بیشتر مجوز ها و گواهی ها  از سوی مرجع صادر کننده علاوه بر شرایط صدور شرایط ابطال هم بیان میشود. در واقع افراد نمیتوانند پس از دریافت مجوز بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی از آن استفاده کنند. چرا که این مورد یکی از دلایل ابطال مجوز است. کارت بازرگانی هم به دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین مجوزهای واردات و صادرات است. برای دارنده محدودیت‌هایی دارد که رعایت نکردن آن‌ها ، باعث ابطال کارت بازرگانی می‌شود. علاوه بر آن در صورت احساس نیاز و لازم دانستن میتوانید به صورت اختیاری اقدام به ابطال کارت بازرگانی خود کنید.

ابطال اختیاری کارت بازرگانی

در صورتی که افراد دارای کارت بازرگانی ، پیش از به پایان رسیدن انقضای کارت خود به دلایلی از جمله تغییر شغل و یا توقف فعالیت تجاری و… دیگر مایل به استفاده از آن نباشند میتوانند به صورت قانونی از مرجع صادر کننده تقاضای ابطال کارت بازرگانی اختیاری حود را ثبت کنند.

در صورتی‌که دارنده کارت بازرگانی ، پیش از انقضای مدت ، به دلایلی از جمله تغییر شغل یا توقف فعالیت تجاری ، مایل به استفاده از آن نباشد، می‌تواند از مرجع صادرکننده ، تقاضای ابطال کارت خود را بنماید.

ابطال اجباری کارت بازرگانی

وزارت بازرگانی به تشخیص خود و بر ساس شرایط قانونی ، در مواردی اقدام به ابطال کارت بازرگانی فرد میکند که شخص هیچگونه اراده ای در این مورد ندارد. در صورتی که دارنده کارت ، طبق اصول قانونی از کارت استفاده نکند یا بعد از صدور کارت به دلایل مختلف ، یکی از شرایط دارنده از بین برود ، در این حالت ، وزارت و اتاق بازرگانی صلاحیت ابطال را دارند.

بر اساس بند 6 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات ، در صورتی که پس از صدور کارت برای وزارت بازرگانی مشخص شود که فرد دارای کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت بازرگانی است و یا پس از دریافت فاقد شرایط مذکور شده است ، وزارت میتواند اقدام به ابطال کارت بازرگانی فرد کند.

مدارک مورد نیاز جهت ابطال کارت فرد حقیقی

  • تقاضای دارنده کارت
  • گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی (به همراه داشتن برگه‌های قطعی سال‌هایی که کارت بازرگانی اعتبار داشته و همچنین ارائه اظهارنامه‌های ارزش افزوده یا اظهارنامه‌های مالیاتی سال‌های ۹۰ به بعد الزامی است.)
  • گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال (در صورت تولیدی بودن)
  • اصل کارت بازرگانی
  • اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی

مدارک مورد نیاز جهت ابطال کارت بازرگانی فرد حقوقی

  • تقاضای دارنده کارت
  • گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی (به همراه داشتن برگه‌های قطعی سال‌هایی که کارت بازرگانی اعتبار داشته و همچنین ارائه اظهارنامه‌های ارزش افزوده یا اظهارنامه‌های مالیاتی سال‌های ۹۰ به بعد الزامی است.)
  • گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال
  • اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی
  • صورت جلسه مجمع عمومی برای شرکت‌های سهامی عام، خاص و صورتجلسه هیئت مدیره برای سایر شرکت‌ها مبنی بر ابطال کارت (در صورت عدم انحلال)
  • تصویر روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت (در صورت انحلال)
  • اصل کارت بازرگانی حقوقی

برای دریافت کارت بازرگانی به کجا باید بریم ؟

اگر قصد دریافت کارت بازرگانی دارید باید به سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی مراجعه نمایید. اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن پروسه های اداری ، برای دریافت کارت بازرگانی میتوانید با مراجعه به سامانه جامع تجارت به صورت آنلاین درخواست خود را ارائه دهید و ثبت کنید.

در حال حاضر با توجه به آیین‌نامه جدید ، تغییراتی در پروسه درخواست کارت بازرگانی ایجاد شده که از طریق تماس با کارشناسان ما می‌توانید سوالات خود را در این باره مطرح کنید.

مراحل اخذ کارت بازرگانی برای اتباع خارجی

طبق قوانین جدید اتاق بازرگانی ایران ، دیگر گرفتن کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی اتباع کشور های خارجی مقدور نیست. و تنها راه گرفتن این مدرک اقدام به صورت شرکتی یا حقوقی می باشد.

اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی که در ایران به امور بازرگانی و صنعتی و معدنی و خدمات مربوطه اشتغال دارند می‌توانند با رعایت شرایط‌ زیر و با در دست داشتن مدارک زیر تقاضای صدور کارت بازرگانی از وزارت بازرگانی در تهران و ادارات کل‌بازرگانی در شهرستان ها بنمایند.


‌مدارک لازم برای  اشخاص حقیقی

  • داشتن حداقل ۲۴ سال تمام
  •  داشتن محل کسب
  •  داشتن حداقل سه سال سابقه کار در امور بازرگانی یا داشتن مدارک تحصیلی در رشته تجارت با ارائه مدرک مثبته که به گواهی اتاق بازرگانی و‌صنایع و معادن ایران رسیده باشد.
  •  آشنایی به ضوابط و مقررات گمرکی، پولی، مالی و اداری کشور و مقررات تجارت خارجی
  • داشتن صلاحیت مالی، اخلاقی و اجتماعی با تأیید یکی از بانکهای طرف معامله و ارائه برگ عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن سرمایه مناسب با رشته فعالیت و یا داشتن سرمایه و اعتبار بانکی.
  • داشتن دفاتر پلمب شده و ارائه اظهارنامه ثبتی.
  •  سپردن تعهد در مورد تبعیت از سیاست کلی وزارت بازرگانی و رعایت کامل ضوابطی که در مواقع خاص از طرف دولت و یا وزارت بازرگانی از‌لحاظ تعیین خط مشی سیاست بازرگانی و ممنوعیت ورود و صدور کالا اعلام گردد.
  •  سپردن تعهد مبنی بر استفاده سالم امور تجاری از کارت بازرگانی.
  •  در صورت تخلف هر یک از شرایط فوق و ارائه اسناد خلاف واقع، کارت بازرگانی دارنده آن ابطال و مراتب به سازمانهای ذیربط اعلام خواهد شد.

 مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

  1. شرکت های متقاضی کارت بازرگانی باید دارای شرایط مندرج در قسمت الف باشند.
  2. ‌ ارائه پروانه کار و اقامت معتبر از مراجع ذیصلاح برای اتباع خارجی.
  3. ‌ تأیید صلاحیت مدیران خارجی از طریق سفارتخانه کشور متبوعشان.
  4. ‌ در صورتی برای مدیران عامل شرکتهای خارجی که در ایران به ثبت رسیده‌اند کارت بازرگانی صادر می‌شود که متقابلاً کشور متبوع آنان این‌حق را برای ایرانیان محفوظ بدارد.
  5. ‌ مدارک مورد نیاز و تشکیل پرونده برای متقاضیان کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تنظیم و برای رسیدگی نهایی به‌وزارت بازرگانی ارسال می‌شود.
  6. ‌ متقاضی موظف است ظرف مدت یک ماه مدرک موردی نیاز را تکمیل نماید در غیر این صورت درخواست متقاضی کان‌لم‌یکن تلقی‌می‌شود.
  7. ‌ مدت اعتبار کارت بازرگانی ۵ سال از تاریخ صدور می‌باشد. مشروط بر این که همه ساله عضویت دارنده کارت از طرف اتاق بازرگانی و‌صنایع و معادن نیز تأیید و به وزارت بازرگانی اعلام شود.
  8. ‌ در صورت تشخیص عدم صلاحیت دارنده کارت اعم از حقیقی و حقوقی از تمدید کارت بازرگانی خودداری و در صورت لزوم از ادامه‌فعالیت آنان نیز جلوگیری خواهد شد.
  9. ‌هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند بیش از یک کارت بازرگانی داشته باشد. و اگر بخواهد از شهرستان دیگری تقاضای کارت نماید قبلاً‌باید کارت خود را در محلی که کارت صادر شده است باطل نماید.

‌ اشخاص زیر نمی‌توانند مراحل دریافت کارت بازرگانی را طی کنند

  1. افرادی که به علت ارتکاب به جنحه جنایت به موجب حکم قطعی از مراجع قضایی از تمام و یا پاره‌ای از حقوق اجتماعی محروم گردیده‌اند.
  2. ورشکستان به تقصیر و تقلب و همچنین ورشکستگان در حال موقت که امور آن تصفیه نشده باشد.
  3.  افرادی که مشهور به فساد اخلاق و سو استفاده باشند.

مقررات مالیاتی حاکم بر کارت بازرگانی

مراحل دریافت کارت بازرگانی | مانند انجام دیگر فعالیت های در ایران کارت بازرگانی نیز شامل پرداخت مالیات میشود. مقررات مالیاتی حاکم بر کارت بازرگانی ازین قرار میباشد که در صورتی که میزان نقل و انتقالات کالای فرد دارای کارت به سایر کشور ها از میزان معین عبور کند شامل مالیات از درآمد خود خواهید شد.

مقالات دیگر

Avatar

ertaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت